Bratislavské peklo začína !

A je to tu. Dopravný kolaps (aj) na Mlynských nivách .  Idú nám tam postaviť  1. podzemný kruhový objazd na Slovensku !  Úžasné, radujeme sa

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Prečo to všetko ?
Lebo Nová autobusová stanica .
Napriek zdravému rozumu bude tá nová postavená na mieste tej starej, ktorú komunisti kedysi umiestnili takmer do úplného centra mesta .
Lenže vtedy jazdilo po meste len niekoľko stovák osobných vozidiel .
No a niekedy po 1989 to celé predali firme, ktorá tam teraz v rámci jedného megakomplexu stavia autobusovú stanicu, administratívnu výškovú budovu a aj najväčší Shopping na Slovensku .
A priamo doňho budú autobusy voziť z celého Slovenska ( a zahraničia ) potenciálnych zákazníkov .
Preto potrebujú vyriešiť dopravu, aby ten biznis model fungoval ako švajčiarske hodinky .
A Pelle to ešte chcel vyšperkovať štatútom „ Významnej investície “ . 

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Lebo zničili dopravný koridor na mieste bývalej železničnej trate z Petržalky, cez Starý most, do Rače . 
Pred 50 rokmi som chodieval z Páričkovej do školy v centre mesta. Peši.
Za cukrárňou na rohu Budovateľskej som križoval koľaje, ktoré sa odpájali od „ severo - južného kolajiska “ ( ŽSR, ŽČSR ? ) a smerovali k dnešnej „ Alza autobusovej stanici “.
O 100 metrov ďalej bolo už skutočne veľké železničné priecestie, križovatka Mlynské nivy - Karadžičova, s rampami a starodávnym železno - dreveným nadchodom pre chodcov, nakoľko tam bola intenzívna železničná prevádzka a denno denne tam „ šibovali “ nákladné vagóny .
Ideálny koridor pre budúci nadzemný nosný koľajový systém MHD z Petržalky do Rače !
Ale „ otcovia mesta “ a rôzne organizované skupinky radšej blúznili a s radosťou o život projektovali Metro ... .
A potom v tom koridore povolil výstavbu .
Najprv nejakú poisťovňu ( Dostojevského rad ), potom výškovú budovu centrály banky a aj ohavnú výškovú budovu biznis centra, s priľahlými budovami, s exteriérom evokujúcim viacpodlažné montážne haly high - tech firmy niekde na periférií Taipeiu a nakoniec aj králikárne oproti „ Februárke “ .
A koridor je zapchatý .

SkryťVypnúť reklamu

Lebo ......
Dalo by si veľa, z rôznych uhlov pohľadu ... .

A to, čo bude zapchávať dopravu z juhu a raz možno bude súčasťou skutočného obchvatu Bratislavy, bude v prvej fáze len vysokokapacitný privádzač, ktorý umožní dostať sa za kratší čas tomu istému ( a časom zrejme narastajúcemu ) počtu vozidiel do mesta .
Zápchy sa posunú o kúsok bližšie k centru .
Teraz, vo fáze výstavby to budú všade spomínané dopravné obmedzenia . 
Denne prichádzajú z juhu do Bratislavy tisíce automobilov.
Kapacita záchytných parkovísk je 450 vozidiel, z toho 250 je na starom parkovisko pri Vrakunskom cintoríne, bez akejkoľvek významnej investície .
No, nepresadnite na tú MHDčku ... .
Nič iné, zásadné, v tomto meste, ktoré má jeden z najvyšších HDP na osobu v celej EÚ ( Danke Volkswagen ) doteraz nikto v tejto veci neurobil !

SkryťVypnúť reklamu

PS
Takže, keď sa sociopat pred kamerami chváli rastom HDP, neznamená to, že nám z neho niečo podstatné na Slovensku ostáva, okrem mozoľov zle vzdelaných spoluobčanov v montážnych krabiciach ... .

Vladimír Krátky

Vladimír Krátky

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  502
  •  | 
  • Páči sa:  5 788x

Články o politike a spoločnosti. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

50 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Roman Kebísek

Roman Kebísek

106 článkov
Věra Tepličková

Věra Tepličková

1,072 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu