Pupáky :


Na Hodonínskej ceste medzi Lamačom a Záhorskou Bystricou „ opravovali “ cestu .
Za komunistu to bola štandardná „ okreska “, teraz je to súčasť Bratislavy, bola s hladkým povrchom, s mierne vyjazdenými „ koľajami “ a zopár výtlkmi, ktoré sme boli naučení bez väčších problémov obchádzať .
Teraz je to hrboľatý tankodróm .
Na úseku cca 3 km možno aj 200 nových kopčekov, ktoré zhotoviteľ „ nafrckal “ striekajúcou zmesou asfaltu a nejakej drte na miesta, ktoré vizuálne nevykazovali žiadne poškodenie, ktoré nakoniec „ finišér “ korigoval aj bagandžou ... .
Netuším, čo bolo cieľom, ale pre účastníka cestnej premávky je to podstatne horšie, ako predtým .
Nejdem gúgliť, aký bratislavský Tím je za tým .
Výgrcky :

Najnebezpečnejšie „ výgrcky “ evidujem na D2 smerom na Brno, v priestore pred odbočkou na Lamač, kde je premávka presmerovaná do 2 + 2 zúžených pruhov, ktoré nespĺňajú minimálnu šírku, aby sa vedľa nákladných vozidiel ( ktorých tam denne prejdú tisíce ) zmestilo v 2. pruhu ešte vozidlo osobné ... .
Pri prejazde tým esíčkom nemá vodič na výber a musí prejsť cez výgrcok, v najhoršom prípade ho môže odhodiť do vedľajšieho ( aj protiidúceho ) auta, alebo si rozsekne pneumatiky a poškodí podvozok .
Bratislavský Tím by mal vytvoriť tím, ktorý by „ výgrcky “ pravidelne odfrézovával .
( Ilustračné foto je z Petržalky, lebo foto toho miesta je komplikované / nebezpečné urobiť . )
Červená, progresívna vlna :
Neviem, ktorý bratislavský Tím má kompetenciu riešiť svetelnú signalizáciu v meste .
O červených vlnách v meste a ich dopadoch na všeličo možné som už písal, teraz pár riadkov k ceste z Dúbravky / Saratovskej, cez Schneidera Trnavského, ... , po odbočku na most Lanfranconi .
Je tam spolu asi 20 svetelných signalizácií - križovatiek a prechodov pre chodcov .
Minulý týždeň mi naskočila červená na 12 z 15, ktoré boli v prevádzke ( niektoré len blikali oranžovou ) .
A nie prvý krát, preto sa tomu úseku radšej vyhýbam .
Račianskej smerom do mesta sa vyhnúť nemôžem, tam je to podobné .
Sú to významné mestské komunikácie .
Tisíce áut sa tam denno denne zbytočne rozbiehajú a brzdia, pod oknami panelákov robia hluk a smrad a znečisťujú životné prostredie opotrebovávaním brzdných elementov, pneumatík, zbytočne pustenými klimatizáciami a nadmernou spotrebou PHM pri akcelerácii a pod . .
PS Pred rokom v lete som s Magistrátom " riešil " opakované nočné čistenie vedľajších ulíc v " dedinskej " mestskej časti Bratislavy, pred polnocou - 4 x do týždňa . Vypisovali sme si e-maily, aj kvôli tomu že podľa mňa úplne zbytočne 4 x do týždňa, aj kvôli tomu, že pred polnocou . Asi zle naobjednávali ...(?) .
