Nafrckali pupáky, výgrcky ignorujú .

Pupák = hrboľ na ceste . Výgrcok = asfaltový kopček spôsobený nekvalitou materiálu, tlakom kolies a teplom .

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Pupáky :

Pupáky 1
Pupáky 1 (zdroj: Krátky)
Pupáky 2
Pupáky 2 (zdroj: Krátky)

Na Hodonínskej ceste medzi Lamačom a Záhorskou Bystricou „ opravovali “ cestu .

Za komunistu to bola štandardná „ okreska “, teraz je to súčasť Bratislavy,  bola s hladkým povrchom, s mierne vyjazdenými  „ koľajami “ a zopár výtlkmi, ktoré sme boli naučení bez väčších problémov obchádzať .

Teraz je to hrboľatý tankodróm .

Na úseku cca 3 km možno aj 200 nových kopčekov, ktoré zhotoviteľ  „ nafrckal “ striekajúcou zmesou asfaltu a nejakej drte na miesta, ktoré vizuálne nevykazovali žiadne  poškodenie,  ktoré nakoniec „ finišér “ korigoval aj bagandžou ... .

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Netuším, čo bolo cieľom, ale pre účastníka cestnej premávky je to podstatne horšie, ako predtým .

Nejdem gúgliť, aký bratislavský Tím  je za tým .

Výgrcky :

Výgrcok
Výgrcok (zdroj: Krátky)

Najnebezpečnejšie  „ výgrcky “  evidujem na D2 smerom na Brno, v priestore pred odbočkou na Lamač, kde je premávka presmerovaná do 2 + 2 zúžených pruhov, ktoré nespĺňajú minimálnu šírku, aby sa vedľa nákladných vozidiel ( ktorých tam denne prejdú tisíce )  zmestilo v 2. pruhu ešte vozidlo osobné ... .

Pri prejazde tým esíčkom nemá vodič na výber a musí prejsť cez výgrcok, v najhoršom prípade ho môže odhodiť do vedľajšieho ( aj protiidúceho ) auta, alebo si rozsekne pneumatiky a poškodí podvozok .

SkryťVypnúť reklamu

Bratislavský Tím by mal vytvoriť tím, ktorý by „ výgrcky “ pravidelne odfrézovával .

( Ilustračné foto je z Petržalky, lebo foto toho miesta je komplikované / nebezpečné urobiť . )

Červená, progresívna vlna :

Neviem, ktorý  bratislavský  Tím  má kompetenciu riešiť  svetelnú signalizáciu v meste .

O červených vlnách v meste a ich dopadoch na všeličo možné som už písal, teraz pár riadkov k ceste z Dúbravky / Saratovskej, cez Schneidera Trnavského, ... ,  po odbočku na most Lanfranconi .

Je tam spolu asi 20 svetelných signalizácií -  križovatiek a prechodov pre chodcov .

Minulý týždeň mi naskočila červená na 12 z 15, ktoré boli v prevádzke ( niektoré len blikali oranžovou ) .

SkryťVypnúť reklamu

A nie prvý krát, preto sa tomu úseku radšej vyhýbam .

Račianskej smerom do mesta sa vyhnúť nemôžem, tam je to podobné .

Sú to  významné mestské komunikácie .

Tisíce áut sa tam  denno denne zbytočne rozbiehajú a brzdia, pod oknami panelákov robia hluk a smrad a znečisťujú životné prostredie opotrebovávaním brzdných elementov, pneumatík, zbytočne pustenými klimatizáciami a nadmernou spotrebou PHM pri akcelerácii a pod . .

PS Pred rokom v lete som s Magistrátom " riešil " opakované nočné čistenie vedľajších ulíc v " dedinskej " mestskej časti Bratislavy, pred polnocou - 4 x do týždňa . Vypisovali sme si e-maily, aj kvôli tomu že podľa mňa úplne zbytočne 4 x do týždňa, aj kvôli tomu, že pred polnocou . Asi zle naobjednávali ...(?) .

SkryťVypnúť reklamu

Leto 2021, čistenie ulíc pred polnocou - 4 x týždenne .
Leto 2021, čistenie ulíc pred polnocou - 4 x týždenne . (zdroj: Krátky)

Vladimír Krátky

Vladimír Krátky

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  502
  •  | 
  • Páči sa:  5 788x

Články o politike a spoločnosti. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu