
Mali by odstrašiť vodičov jazdiť v intraviláne nedovolenou rýchlosťou a nie mechanicky ničiť podvozky vozidiel a nútiť spomaliť na 10 - 20 km/h ( brzdenie = zaťažovanie životného prostredia/ opotrebenie brzdových komponentov a pneumatík, následná akcelerácia detto/ exponenciálne vyššie exhaláty oproti jazde konštatntnou rýchlosťou ) .
Mali by byť umiestnené tam, kde ich treba a nie na výjazde z intravilánu mimo obec, kde je okamžite za nimi povolená vyššia rýchlosť .
Parkovanie v Bratislave je však ešte väčšia chobotina, písalo sa o tom veľa, nepomohlo .
Narodil som sa v tomto meste a keď idem z periférie do „mesta“, nikdy neviem, ako zaparkujem, s výnimkou parkovísk v obchodných centrách, ktorých je v Bratislave ( chvalabohu ? ) na ploche „päťkorunáčky“ ako húb po daždi ( uhlíkovú stopu OC tu neriešim ) a walking distance takmer kamkoľvek v centre je 10-15 min. .
Mám
- „bonusovú kartu Bratislavy“ a stiahnuté
- 2 odporučené parkovacie aplikácie, jedna sa mi načítava 15 sekúnd, druhá chce stále, aby som sa nejako prihlasoval a väčšinou sa mi to na tom predpotopnom smartfóne nepodarí
( nebude rozdávať Mesto dôchodcom iPhone 14 ? )
- musím mať zaplatené dáta ( väčšinou mám )
- musím mať zaplatený parkovací kredit cez platobnú kartu ( mám )
- musím mať po ruke okuliare/ ďalekohľad, aby som na mini tabuľkách identifikoval, v ktorej zóne sa nachádzam
a potom môžem skúsiť uhradiť za parkovanie .
( Ak vyššie uvedené nemáte, nezvládate, ste jeden zo 100 000 dôchodcov v BA, alebo iný typ diskriminovanej menšiny, pomocou PAAS systému tak ľahko nezaparkujete a v momente dostanete pokutu ... . )
Od zavedenie tejto chobotiny sme už platili 3 pokuty za nepredĺženie parkovného včas ( 3-4 minúty po limite, čo si v daždi, keď idete od lekára k autu a mobil máte vo vrecku neuvedomíte, aj keby ste chceli ... ) .
Hovorím o oblasti mesta, ktorej vládne (?) Vallo .
Iné priestory, o pár ulíc vedľa, aj v Starom meste, to majú nejako inak a je fascinujúce, že ten Primátor (?) to nevie zjednotiť, alebo zaviesť späť úhrady cez SMS, ako o tom všetci táraji, gágaji a prďúsi tlčú hubami už niekoľko mesiacov ... .
( Zažil som v zime, večer, v daždi, na Spojnej ulici zaparkovaných „žilinčanov“ v dôchodkovom veku, stojacich pod dáždnikom, ako volajú mobilom synovi, aby im pozrel na nete, či tam môžu parkovať a ako to zaplatiť ... . )
No a ešte 2 vety o červených vlnách na križovatkách .
Napr. z Dúbravky do centra mesta Vám z 20 semafórov ( križovatky + prechody pre chodcov ) skočí červana aj 12 - 15 x ( platí to isté o vplyve na životné prostredie - brzdenie a akcelerácia, ako je uvedené vyššie ) .
A toto platí na všetkých hlavných ťahoch Bratislavy .
Nie každý árkitekt je aj dobrý menežér .
PS 1
Čakal som v zime v Petržalke na Wolkrovej za poštou rodinného príslušníka, ktorý vybehol hodiť do poštovej schránky zásielku .
Išiel okolo chlapík a s nejkým prístrojom niečo „pípal“ .
Oslovil som ho, že čo robí ?
On, že kontrola parkovného .
Vravím mu, že to práve skúšam a nejde mi to 😊 .
On, že - tu to moc nefunguje, tu je slabý signál mobilného operátora ... .
PS 2
Bol som večer v SND . Parkovné na ( nekrytom ) parkovisku SND - 2,-Eur/ hod .
Hneď vedľa v Eurovea ( podzemné ) - cez týždeň 3 hodiny zadarmo, potom každá začatá hodina 3,5 Eur .
Cez víkend - 5 hodín zadarmo a potom každá začatá hodina 3,5 Eur .
Tak som zaplatil 3,5 miesto 8 ... .
Ako by povedal gazda - Chlapi, Vám musí ...bať, Vám musí ...bať .
( Hrabať . )