Doviezol som úplne nové auto z ČR ( EÚ ), vyrobené v EÚ .
Jednoduchá naftová 4 kolka s funkciou Lock, výrobca ich však odteraz dodáva už len s „ benzínom “ a v SR také už nebolo ... .
Zodpovedajúca cena, zodpovedajúci imidž, dúfam, že splní to, na čo bolo obstarané .
Registrácia na Slovensku však bola, je absurdná .
Štát si vypýtal naviac približne 600 Eur + náklady na dovoz + týždeň roboty / prekonávania slovenského zápecníctva ( nemýliť si s úspešným slovenským predsedníctvom ... ) a nervov .
Kontrola originality
Predajca v ČR odovzdal všetky doklady, vrátane COC certifikátu .
Osvedčenie o zhode (COC) je doklad, ktorý prehlasuje, že vaše vozidlo je v zhode s normami ES a je povolené pre voľný pohyb v rámci Európskej únie. V COC výrobca vyhlasuje, že vozidlo spĺňa normy a požiadavky stanovené EK. Identifikuje vozidlo a výrobcu, číslo typového schválenia, technické špecifikácie a ďalšie údaje … .
Napriek tomu je v SR potrebné vykonať „ kontrolu originality “ !
Autorizovaná súkromná ( garážová ) firma za 100,- Eur, za max. 1,5 hodiny auto preverí a vystaví Odborný posudok, v ktorom uvedie zlomok technických informácií z toho COC certifikátu ... .
Čo tam s tým autom tú cca hodinu, keď som ho nevidel robili neviem, ale zdá sa, že mu neublížili ... .
( Samozrejme, treba mať šťastie, aby Vás objednali v rozumnom termíne . )
S týmto Odborným posudkom putujete do sféry štátnych orgánov, štátnych zamestnancov, štátneho systému .
A hoci sa to všetko nachádza pod jednou strechou - v Klientskom centre ( Tomášikova ulica, Bratislava ) - je to absurdné . https://www.youtube.com/watch?v=02wB3om_Mbo
Okresný úrad, odbor cestnej dopravy - vystavenie Osvedčenia o Evidencií ( „ techničák “ )
Treba časenku, ktoré sú už ráno, krátko po otvorení úradu, rozobraté .
Niektorí klienti si ich pre istotu zoberú viac, aby si počas nekonečného čakania mohli niekam odskočiť , alebo s nimi aj ........ .
Nakoniec som sa dostal dovnútra a dostal info, že
- začiatkom júla 2022 vyšlo nejaké nariadenie, na základe ktorého „ sa preverujú naviac “ ešte 3 technické okruhy - brzdy, hladina hluku a ostrekovače
- preverujú to interne ONI, vo svojom systéme ... .
A čo ak auto nesplní dodatočné technické požiadavky ?
- nevystavíme „ techničák “, auto bude treba vrátiť späť predajcovi do ČR ... , resp. tam ( v ČR ) odstrániť nedostatky a poprípade urobiť na Slovensku ďalší pokus !!!
Stalo sa to už niekomu od platnosti nových predpisov ?
- áno ... .
Ako sa teda dozviem, či auto splnilo dodatočné technické požiadavky, alebo nie ?
- zaplaťte 100 Eur správny poplatok a ak auto spĺňa požiadavky - „ techničák “ máte do 30 dní
- alebo zaplaťte 300 Eur a r o z s u d o k máte do 5 dní ... !
A ŽE INAK TO NEJDE
- a ešte 30 Eur do „ Recyklačného fondu “ ... .
Zaplatil som 300 a čakal, či pôjdem znova na výlet do Čiech .
Nakoniec potvrdili splnenie požiadaviek - auto „ techničák “ dostalo a hor sa k dopravákom, pod tou istou strechou, pre tabuľky ( EČV ) .
Polícia - EČV
Samozrejme, ráno zase pre časenku a čakať .
Popri tom ma ( nás ) predbehol borec, ktorý držal v ruke časenku s číslom o 11 vyšším ako som mal ja a čoskoro odkráčal s pekným EČV s postupkou ... .
Pindal som, ostatní sklonené hlavy, bez komentára, asi v obave, aby sa na nich nevyvŕšil orgán ( možno práve ten, čo „ vybavil “ toho borca ), keď sa dostanú na rad .
Išiel som to riešiť s informátormi a supervízorom .
Detaily absurdnej komunikácie neuvádzam .
( Sťažujte sa na Ministerstve, my za to nemôžeme a na porade to budeme zbytočne niekomu hovoriť . )
Nakoniec som sa dostal do vnútra, všetky ( z môjho pohľadu aj zbytočné ) doklady som mal 100 %, policajt ma zprocesoval a po úhrade ďalšieho výpalného 123 Eur som mal auto „ na značkách “ .
Takže celá tá sranda ma stála skoro celý týždeň vybavovania a cca 600 Eur naviac štátu, napriek platnému COC certifikátu pre celú EÚ, Sulíkovým kilečkám a Kaliňákovmu Klientskému centru ... .
PS 1
Občiansky preukaz
Rodinný príslušník si tam chcel vybaviť predĺženie platnosti OP .
( Dostavil sa tak, aby sme spolu odchádzali s tým novým autom, už so slovenskými EČV ... . )
Nemal časenku .
25 minút pred koncom stránkových hodín sa pýtal pracovníčok , ktoré už nemali žiadneho klienta ( 3 pracoviská ) a ani sa im už na displejoch nemenili poradové čísla, či by ho nevybavili .
- nie, bez časenky to nejde !
Ale časenka sa už nedá vybrať !
- nedá sa nič robiť, nejde to ( a špárali sa do konca stránkových hodín v nose ... )
Povedzte to na porade !
- a načo, sťažujte sa na systém na Ministerstve, alebo u prednostu ... .
A čo keď niekto ráno zoberie 100 časeniek, hodí ich do koša, či teda nebudú nič robiť do konca pracovnej doby a ani nikomu nenahlásia, že systém má vážne nedostatky ?
- sťažujte sa na systém na Ministerstve, alebo prednostovi ...
Jedna pani nám poradila, aby sme to išli vybaviť do najbližšieho mestečka, tam je to iné ... .
Takže si asi urobíme výlet, alebo sa opäť vrátime na Tomášikovu pre časenku a budem si robiť nádej, že čísielka na displeji budú pribúdať tak, ako je to v elementárnych počtoch a slušnej spoločnosti obvyklé a že „ ich ľudia “ nás nebudú predbiehať ... .
PS 2
Po úhrade tých 100 Eur ( kontrola originality ) + 300 Eur ( a následnom vystavení SK techničáku ) už bolo pravdepodobné, že tie ďalšie poplatky budú spojené s reálnym vydaním EČV ( tabuliek ) .
PS 3
nevy.....me = nevybareme