Vypočujte si z archívu ( ešte to tam nie je ) dnešnú reláciu Braňo Závodský naživo, na rádii Expres - s Predsedom Najvyššieho kontrolného úradu Slovenskej republiky Ľubomírom Andrassym .
O bordeli, cieľavedome vytvorenom v slovenskom zdravotníctve, na ktorom absurdne a nekresťansky zarábajú cynickí hedonisti - od lobistov až po manažérov a majiteľov zdravotníckych zariadení a servisných organizácií .
Vedome nechávajú zbytočne zomierať občanov Slovenskej republiky .
A Štát sa nečinne prizerá, napriek dlhodobým a opakovaným upozorneniam a správam ( nielen) NKÚ, namiesto okamžitej a účinnej korekcie systému .
Cui bono ?
PS
Bolo by adekvátne trestať činy, ktoré vedome poškodzujú zdravie a životy spoluobčanov modernou obdobou starobiblického - “ oko za oko, zub za zub “ ?
- - - S nariadením „ oko za oko, zub za zub “ sa stretávame v starozákonných knihách a to konkrétne v knihe Exodus (kapitola 21, verše 23-25), Levitikus (24,17-22) a Deuteronómium (19,16-21). Zákon odplaty je formulovaný podobne, ako je tomu v Chammurapiho zákonníku. Rovnako aj jeho funkcia bola veľmi podobná.
Biblista Roland E. Murphy podotýka, že tento zákon sa častokrát vykladá nesprávne: „Cieľom je zaistiť rovnosť v trestoch a udržať hranice odplaty v medziach normy, aby neprekročila mieru trestu, aký si zlý skutok zasluhuje. Takýto zákon bol nevyhnutný tam, kde nesprávne chápanie jednoty v skupiny často viedlo k neprimeranej odplate.“ Tento zákon samozrejme mal aj svoje nedostatky, ale Paul Copan v knihe Is God a Moral Monster? píše, že „keď porovnáme izraelský trestný zákonník s inými starobylými blízkovýchodnými právnymi predpismi, Mojžišov zákon prináša pozoruhodný morálny vývoj. Princíp lex talionis bol dôležitým posunom. … - - - ( Denník Postoj - https://blog.postoj.sk/35972/zasada-oko-za-oko-zub-za-zub-v-biblickych-textoch ) .