Doprial som si a kúpil 1. triedu z Bratislavy do Prahy ( a ďalej ), samozrejme povinne s miestenkou (+ 13,40 Eur) .
Ku oknu, že sa budem po dlhom čase kochať ubiehajúcou krajinou a ten príplatok, že mi za to divadlo stojí .
A spomínať na mládí, keď som neraz stál 6 hodín v uličke, po stojačky driemal, kým sme sa doterigali do Bratislavy, alebo naopak, do Prahy .



V kupé bolo okno zasraté, zaparené, že nebolo cezeň vidno ... .
Okno v chodbičke tiež, ale menej a inak, bolo zafrckané špinou .
Vozeň 1. triedy bol hneď za lokomotívou a „ moje “ kupé hneď prvé za ňou .
Smerom „ dozadu “ bol jedálenský vozeň, ten nemal WC .
A potom vozne s 2. triedou .
A v našom vozni ( 1. triedy ) boli obe WC pokazené !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Takže ľudia z jedálenského ( a aj „ nášho “ vozňa ) keď zistili, že najbližšie WC je pokazené putovali smerom k lokomotíve, aby aj tam, po tom, čo tam šklbali s dverami WC zistili, že je tiež pokazené ... .
Chvíľu im to trvalo, kým to pochopili, lebo informácia o tom nebola na dverách WC, ale na zemi - malý oznam pri výstupných dverách z vozňa, ktorý z dverí WC zrejme odpadol ... .
Ja som pre istotu stopol akúkoľvek konzumáciu, aby som nemusel na WC do 3. vagóna, kde by asi bolo treba časenku ... .
Ale potom za Prahou, v inom vlaku - „ Amerika “ . Teda skôr Japonsko .
( Pred asi 30 rokmi som sa tam niekoľkokrát zviezol Šinkanzenom - 250 km/h, presné, čisté, jednoznačné, absolútne neverím, že o 30 rokov bude také niečo realitou v tejto našej prdeli . )
Nedrncal, podvozky v zákrutách nevŕzgali ( kov o kov ), svišťal krajinou .
Hoci som mal 1. triedu, usadil som sa v 2., kvôli rozhovoru so zaujímavým človekom .
To kupé bolo modernejšie ako to do Prahy, tiež tam boli 3 + 3 samostatné sedadlá .
Roznáška občerstvenia ( 2. trieda ) - kapučíno 17 CZK / 0,6 Eur ... .
A sprievodca dokonca pred príchodom do jednej stanice vyzýval „ rozhlasom “ cestujúcich prestupujúcich do inej destinácie, aby ho obratom kontaktovali, lebo ak sa takí nenájdu, nedá pokyn pozdržať lokálny vlak v stanici, do ktorej sme prichádzali, ktorý by inak nestíhali ... !
No do prdele .
PS 1 To, že rezervačný systém na webe železníc oproti webu Českých dráh nestíha a donekonečna „ krúti kolieskom “ asi nikoho neprekvapí . A s neschopnou tetou na „ chate “ železníc som rýchlo skončil a odporučil jej, aby išla na školenie ... .
PS 2 Tá stanica v Bratislave by sa nemala volať Hlavná, ale skôr pohlavná ... .
PS 3 Asi by som mal od železníc žiadať kompenzáciu .