A) Čo sa stalo ?
V nedeľu v nočných hodinách volali š m e j d i na T e l e k o m pevnú linku môjho rodinného príslušníka v úctyhodnom dôchodkovom veku , že má na polícií rodinu, ktorá má problémy ... .
Chceli vytiahnuť peniaze .
Následne som preveroval na T e l e k o m info linke, či je možné identifikovať číslo, z ktorého šmejdi volali, keď je známy čas prijatého hovoru a číslo, na ktoré bolo volané .
T e l e k o m neposkytuje klientom čísla z ktorých je na ich číslo volané, len polícií, v príslušnom konaní .
Infolinka : „ ... a dali ste im číslo účtu, alebo peniaze ? ... Nie ? Tak na to kľudne zabudnite (! ), takých prípadov tu máme spústu ... “
Pochybujem, že takto reagujú na infolinke T e l e k o m u v Nemecku, že nemajú protokol / manuál, ako v takomto prípade komunikovať s klientom, čo mu poradiť, kam ho nasmerovať, ako kooperovať s príslušnými orgánmi, aby pomocou nimi spravovaného systému nemohli šmejdi vydierať odkázaných starých ľudí .
Možno sa mýlim .
B) A o čom bol text, ktorý som chcel pôvodne publikovať ?
O službách T e l e k o m u, s technickými parametrami 20. storočia za inflačné ceny 2022
Skrátená verzia :
V hlavnom meste Slovenska Bratislave, v okrajovej mestskej časti máme predpotopný internet od T e l e k o m u .
Roky reklamujeme opakované poruchy služieb tzv . „Chytrého balíka“ ( internet, TV, telefón ), najmä rýchlosť a výpadky internetu a TV .
Roky T e l e k o m informuje, že metalický drôtik z čias komunizmu 20. storočia, ktorým sme stále pripojení na miestnu „ ústredňu “, bude nahradený optickou sieťou .
Potom budú vyriešené naše oprávnené reklamácie, ktoré T e l e k o m oficiálne viackrát uznal a poskytol nám za to zľavy - až do momentu inštalácie optickej siete na našej adrese .
Ostatný raz v lete 2019, do leta 2021, kedy už definitívne mal T e l e k o m u nás inštalovať optickú sieť .
N e b u d e .
Históriu niekoľkoročných reklamácií a bizarnej komunikácie, až po úroveň predchádzajúcich CEO T e l e k o m u tu teraz uvádzať nebudem .
Zhrniem len 2021 :
- marec 2021 na oficiálnom webe Miestneho úradu (MÚ) mestskej časti boli špecifikované ulice, kde a kedy bude v roku 2021 Telekom inštalovať optiku
pre našu adresu bol definovaný jún 2021
- jún 2021 Telekom informoval, že v systéme majú na našej adrese „ inštalácia do 100 dní “
- august 2021 na webe MÚ bola zverejnená info, že na našej adrese „ začína Telekom v týchto dňoch s prácami “
- 20.08.2021 subdodávateľskej firme Telekomu, na ich vyžiadanie, sme vyplnili dotazník, kde a ako má byť prípojka optiky na našej adrese realizovaná
- potom niekoľko mesiacov nič - začal som preverovať, telefonovať, písať
- pracovníci Telekomu opakovane zatĺkali, neboli ochotní poskytnúť žiadne informácia a ani umožniť priamu komunikáciu s kompetentnými osobami
- 15.12.2021 som Telekom upozornil písomne, že vec budem medializovať
- 23.12.2021 Telekom odpísal :
.... aktualne teda, minimialne v obdobi najblizsich dvoch rokov, budovanie optickej pripojky v lokalite, o ktorej hovorite, nie je schvalene ani planovane ... .
- následne som telefonoval, písal e-maily, listy, až po úroveň CEO Telekom a žiadal :
- stanovisko, či optická prípojka na našej adrese bola plánovaná a schválená na 2021, alebo nie
- vysvetlenie, prečo nebol inštalovaná a informáciu, kedy bude inštalovaná
...
- 26.01.2022 Telekom zaslal poštou list, podpísaný osobou bez uvedenia funkcie a kontaktu, ktorá píše aj nasledovné :
„ ... máme za to, že Vám poskytujeme objednané a zmluvne potvrdené internetové služby v náležitej kvalite ...
( - iné sa objednať nedali a nedajú, o ich n e k v a l i t e je celá popísaná agenda, obsah ktorej Telekom nikdy nespochybnil a dlhodobo nám poskytoval kompenzácie, naviac, k danému dátumu sme nemali žiadne objednané služby, viazanosť skončila v lete 2021 )
... Zmena plánovaných činností, po zhodnotení aktuálnej situácie, napríklad nákladov na výstavbu, je prirodzeným javom v podnikateľskej činnosti ( !!! ) ...
... Ľutujeme, no v období minimálne najbližších 2 rokov k výstavbe optickej siete v danej lokalite nemôžeme pristúpiť ...
... neúmyselné nejasnosti, ktoré sme vždy následne vysvetlili, m ô ž u byť dôsledkom množstva podaných ( o p r á v n e n ý ch ) podnetov ... “
PS
Do dnes sa udialo ešte niekoľko bizarných momentov, pochybení a zavádzaní pri špecifikácií parametrov služieb a podmienok na 2022 a komunikácií ohľadne toho . Tie tu teraz neuvádzam .
Ceny bez viazanosti nám zvýšili o cca 100 %, s viazanosťou o cca 50 %, bez akejkoľvek perspektívy na zavedenie moderných služieb .
Rolu a postoje MÚ mestskej časti a Stavebného úradu tu teraz nerozvádzam ... .