Obzriete eroplán, sadnete do kabíny, urobíte všetky potrebnéúkony, vyžiadate si od riadiaceho lietania povolenie na spustenie motora,urobíte motorovú skúšku, požiadate o rolovanie na dráhu, na predbežnomštarte dáte vzletové klapky a pokračujete na štart.
Tam tomu vytnete 100% a čakáte na brzdách až kým motornemá plný ťah, vyžiadate si povolenie na štart a keď ho dostanete -pustíte brzdu a s myšlienkou - tak mi pán Boh pomáhaj - idete na vec.Mašinka sa rozbieha, pri cca 150 km/hod dvihnete kniplom predné koleso, počkátekým na budíku úvidíte 200 km/hod, odlepíte to od dráhy a mierne stúpate smeromna Hornú Stredu do 1. zatáčky.

Pred hornostredským kostolom to otočíte počas stúpaniadoľava smerom na vodáreň do 2.zatáčky (motor stále na 100% výkonu).

Po 2. zatáčke plynule vystúpate do výšky 500 m a zrovnáte to dohorizontu. Uberete percentá a keď naľavo z kabíny vidíte pristávacieT, požiadate o vysunutie podvozku a povolenie na pristátie.


Riadiaci lietania vám pristátie povolí a potom začínamakačka. Vysuniete podvozok, pridáte percentá a už ste v 3. zatáčke,tam to otočíte na piešťanské silo (teraz tuším Lexove ).

Vysuniete pristávacie klapky na 30 stupňov a plynule klesátedo 4. zatáčky, tak aby ste tam mali výšku 300 m a rýchlosť asi 250 km/hod.

No a potom sa začínate potiť lebo ste asi 3 km od prahu dráhya všetko uteká strašne rýchlo.

Musíte si sledovať výšku, rýchlosť aj kurz a tá dráhav PN má šírku len 29metrov. Riadiaci lietania vás samozrejme upokojujea radí vám, ak nejdete v ose zostupu.
Kilometer pred dráhou musíte mať výšku 100 m a rýchlosť cca 220km/hod. a máte cca 16 sekúnd na to, aby ste to dotiahli do zdárneho konca.

Idete dolu, regulujete si uhol pristátia, rýchlosť aj smer a keď stepresvedčený, že ste asi tak 3-4metre nad dráhou tak uberete percentá a podrovnáteeroplán aby sadol na hlavný podvozok a nie na tri kolesá.

Odrazu tobuchne, zaškrípu gumy a ste dolu. Stiahnete plyn, začnete brzdiť,vyrolujete z dráhy na rolovačku, prilorujete na stojánku, odstavítemašinku, vystúpite z kabíny(kombinéza mokrá), dostanete „hobla" od kolegova ste po prvom samostatnom lete na L-29 Delfín.
Po letovom dni vypíšete zápisník letov


a absolvujete s kamarátmi z letkytzv. trojboj (Vršok, Eden, Gril bar) pritom nádávate zborovo na Fogyhoa chválite Ďulu aký je to super kantor lietania a ráno ak mátepredbežnú prípravu na ďalšie letové dni je to potom kruté.
Taký život sme viedli na 4. letke VÚ 8727 resp. 1442. Ój ,boli to pekné časy, keď bažant pod Edenom stál 3,50 Kčs. :-))