Finále na 013 - pristátie povoľujem!

Po dlhých rokoch som si včera zalistoval v mojom „Zápisníku letov z roku 1975 a v mysli mi prebehlo tých úžasných 5 minút, kedy som bol prvýkrát na sólovom lete. Tí, ktorí ste to zažili určite budete so mnou súhlasiť, že je to neopakovateľný zážitok.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Obzriete eroplán, sadnete do kabíny, urobíte všetky potrebnéúkony, vyžiadate si od riadiaceho lietania povolenie na spustenie motora,urobíte motorovú skúšku, požiadate o rolovanie na dráhu, na predbežnomštarte dáte vzletové klapky a pokračujete na štart.

Tam tomu vytnete 100% a čakáte na brzdách až kým motornemá plný ťah, vyžiadate si povolenie na štart a keď ho dostanete -pustíte brzdu a s myšlienkou - tak mi pán Boh pomáhaj - idete na vec.Mašinka sa rozbieha, pri cca 150 km/hod dvihnete kniplom predné koleso, počkátekým na budíku úvidíte 200 km/hod, odlepíte to od dráhy a mierne stúpate smeromna Hornú Stredu do 1. zatáčky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Pred hornostredským kostolom to otočíte počas stúpaniadoľava smerom na vodáreň do 2.zatáčky (motor stále na 100% výkonu).

Obrázok blogu


Po 2. zatáčke plynule vystúpate do výšky 500 m a zrovnáte to dohorizontu. Uberete percentá a keď naľavo z kabíny vidíte pristávacieT, požiadate o vysunutie podvozku a povolenie na pristátie.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Riadiaci lietania vám pristátie povolí a potom začínamakačka. Vysuniete podvozok, pridáte percentá a už ste v 3. zatáčke,tam to otočíte na piešťanské silo (teraz tuším Lexove ).

Obrázok blogu

Vysuniete pristávacie klapky na 30 stupňov a plynule klesátedo 4. zatáčky, tak aby ste tam mali výšku 300 m a rýchlosť asi 250 km/hod.

SkryťVypnúť reklamu
Obrázok blogu

No a potom sa začínate potiť lebo ste asi 3 km od prahu dráhya všetko uteká strašne rýchlo.

Obrázok blogu


Musíte si sledovať výšku, rýchlosť aj kurz a tá dráhav PN má šírku len 29metrov. Riadiaci lietania vás samozrejme upokojujea radí vám, ak nejdete v ose zostupu.

Kilometer pred dráhou musíte mať výšku 100 m a rýchlosť cca 220km/hod. a máte cca 16 sekúnd na to, aby ste to dotiahli do zdárneho konca.

Obrázok blogu

Idete dolu, regulujete si uhol pristátia, rýchlosť aj smer a keď stepresvedčený, že ste asi tak 3-4metre nad dráhou tak uberete percentá a podrovnáteeroplán aby sadol na hlavný podvozok a nie na tri kolesá.

Obrázok blogu

Odrazu tobuchne, zaškrípu gumy a ste dolu. Stiahnete plyn, začnete brzdiť,vyrolujete z dráhy na rolovačku, prilorujete na stojánku, odstavítemašinku, vystúpite z kabíny(kombinéza mokrá), dostanete „hobla" od kolegova ste po prvom samostatnom lete na L-29 Delfín.

SkryťVypnúť reklamu

Po letovom dni vypíšete zápisník letov

Obrázok blogu
Obrázok blogu


a absolvujete s kamarátmi z letkytzv. trojboj (Vršok, Eden, Gril bar) pritom nádávate zborovo na Fogyhoa chválite Ďulu aký je to super kantor lietania a ráno ak mátepredbežnú prípravu na ďalšie letové dni je to potom kruté.

Taký život sme viedli na 4. letke VÚ 8727 resp. 1442. Ój ,boli to pekné časy, keď bažant pod Edenom stál 3,50 Kčs. :-))

Vlado Valent

Vlado Valent

Bloger 
  • Počet článkov:  49
  •  | 
  • Páči sa:  0x

SZČO, ktorej sa zdajú 19% DzPFO aj odvody do poisťovní vysoké Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Radko Mačuha

Radko Mačuha

228 článkov
Roman Kebísek

Roman Kebísek

106 článkov
Lucia Nicholsonová

Lucia Nicholsonová

207 článkov
Tupou Ceruzou

Tupou Ceruzou

317 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

91 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

766 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu