Úvodom o lietaní - bez motora

Registrácia prebehla úspešne a ja sa môžem pustit do blogvania. Mozno to nebude moj najlepsi, lebo som si práve spálil palček pri varení obligátnej rannej kávičky a z nejakeho dovodu mi nejde POP3, ale vonku je nádherne a aj vybuvaný som výborne. O čom budem dnes písať? Keďže je nedeľa a v sezóne by som uz buď mal za sebou nosenie krídel, montáž vetroňov a asi prvú jazdu s Rückholerom alebo by som práve vstával a nadával si do hniľov že som prepásol prekrásny a zmysluplný deň na Flugplácku tak Vám napíšem o lietaní. Ale pozor, bez motora.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Dostal som sa k tomu velmi jednoducho. Priam prozaicky. Odjakživa som po tom túžil a keď som sa presťahoval do Heilbronnu, zistil som že Fliegergruppe je tu, je otvorená prijať nových členov a dokonca to ani nie je drahé. No, nie je drahé. K tomu sa ešte niekedy dostaneme. Ale plachtári sú a sami seba považujú za otvorených a velmi priateľských. Po prvých vetách prišlo na to. Viete aké sú tie vety, to je všade rovnaké. Odkiaľ som, či sa mi tu páči a hneď či by som nechcel letiet. Chcel (ježiši toto sa ma pýtajte!!!), samozrejme. Dokonca na náklady klubu, keďže som javil záujem stať sa členom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Krátky briefing - že ktorým smerom mám ťahať motúzik od padáku, ako sa dá otvorit kabína ak sa budeme náhodou rútiť k zemi a nebude pomoci a že či mám strach. Nieeee! Kdeže. Ale keď ma usadili pripútali a zatvorili poklop aj som pravdupovediac dostal. Jeden z letcov nadvihol krídlo (to sa musí, lebo klzák má podvozok len v strede) a zdvihol ruku. Nasledovalo šklbnutie a niečo asi ako "ježiši, to je čo ja sa pocikaaam". Vetroň vyrazil ako keby ste ho vystrelili z gumipušky. Áno na tomto letisku sa klzáky nerozťahujú lietadlom, na konci dráhy stojí nákladné auto s navijákom. Z tohto auta trčia dve oceľové asi kilometere dlhé laná a pomocou nich sa dostanete do takých 400m výšky. Ale hlavne vy sa tam dostanete rýchlo. Velmi rýchlo. Lietadlo zrýchli za 2-3 sekundy na vyše 100km/h a stúpa vyše 10 m/s. No pocit je to užasný. Akurát je to nepríjemné keď človek má pilotovat klzák sám a nemôže sa spoľahnúť na inštruktora. Po chvíli zacítite že stúpanie nie je až také ako bolo na začiatku a ako by Vás niečo spomaľovalo. To už lanko ťahá kolmo dole a pilot lietadlo odopne. Ak ste si mysleli, že je koniec stresu ste na velkom omyle priatelia. Vetroň stúpa nie kolmo ale musí vykrúžiť v úzkom stĺpci termiky až do výšky kam to podmienky dovolia. Takže sedíte ako v kolotoči a vsetko sa točí a točí a je vám pomaly nevoľno... (nuž nie všetkým). Mne ešte prichystal pilot dve prekvápka, keď z termiky lietadlo nevyrovnal ale prevrátil na chrbát a začal klesať asi tak rýchlo ako keď sme stúpali a tiež pádovú rýchlosť pri pristátí, takzvaný slip. K tejto technike sa uchyľujú piloti ak je lietadlo pri pristátí privysoko. Vetroň má spravidla len jeden pokus na pristátie a potom je zle. Lietadlo sa asi 150 m nad zemou nakloní šikmo na bok a začne padať po krídle. Toto sa dá tesne nad zemou vyrovnať. Akurát pasažier nemá ten pocit a je vystrašený na smrť. No dosť už aby som Vás nevyplašil. Pridám len viedo mojej "ex" (prepáč Sofia :) na ilustráciu štartu. Snáď sa Vám to tak zapáči že si to skúsite.

SkryťVypnúť reklamu

Tak si to skúste, je to velice fajn.

Martin Vranka

Martin Vranka

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

cicúch Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

INEKO

INEKO

117 článkov
Věra Tepličková

Věra Tepličková

1,093 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

92 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu