Prednedávnom som v blízkosti človeka, ktorý (patrne) používa predplatenú kartu nakoľko hneď potom čo krátko do aparátu povedal, že teraz nemôže, lebo má stretnutie mobil znova vylúdil nepríjemný zvuk a on mi lakonicky oznámil, že tie dve vety ho stáli 7 korún. Prišla mu o tom SMS-ka. Prichádza po každom telefonáte, po každej i sebemenšej zmene jeho "kreditu" u telekomunikačnej firmy prevádzkujúcej mobilnú sieť. Podobne i mne vždy keď sa pripojím do elektronického bankovníctva, keď platím mojou kreditnou kartou, či keď platbu na mojom konte zaznamenám. A tak sa musím pýtať: ak by každá z týchto SMS-iek mala stáť čo i len polovicu deklarovanej ceny ako sa to oplatí?
Úplne ma však dostalo, že nemenovaná firma s cyklámenovým logom po zmene svojej webstránky začali prihlasovanie do personalizovanej časti overovať kódom zasielaným v krátkej textovej správe ako "ďalší bezpečnostný prvok", samozrejme bezplatne.
Nečudujem sa už mnohým veciam v tomto globalizovanom, digitalizovanom, ľudovom kapitalizme kde všetko akosi začína patriť všetkým no nikomu nič, ale toto ma stále dostáva. Kartelová dohoda, lebo inak zhodu v cenách už u všetkých troch operátorov na Slovensku nazvať nedokážem, o ktorú sa nikto nezaujíma? Prečo nemôže stáť SMS-ka 3 haliere namiesto 300? -3790