Keď veci nefungujú ako v reklame...

Niekedy začiatkom leta som navštívil niekoľko kuchynských štúdií s jednoduchým cieľom - vybrať dodávateľa pre realizáciu kuchyne do môjho nového bytu. Na začiatku som mal hmlistú predstavu, ktorá sa v priebehu dvoch-troch týždňov premietla do konkrétneho návrhu. Vzhľadom na to, že taká kuchyňa nie je záležitosťou na rok či dva a v polootvorenom priestore sa stáva celkom dominantným prvkom bytu, potichu som si gratuloval k hladkému priebehu. Dnes sa však už pri tejto predstave neusmievam; viem nanajvýš vystrúhať ironický úškľabok...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (36)

Kuchyňu som objednal 25. júla 2007, termín realizácie bol stanovený na 37. týždeň (posledný pracovný deň tohto týždňa bol 14. septembra 2007). Spotrebiče som mal už v tom čase nakúpené, konkrétnu značku a modelové označenia som nahlásil predajkyni, ich osadenie bolo pochopiteľne zohľadnené v kalkulácii vyššou sadzbou, nakoľko som ich nenakupoval cez kuchynské štúdio. Využil som aspoň možnosť zľavy na drevené časti kuchyne na základe Sphere karty, logom ktorej bola predajňa označená. Priamo na mieste som urobil bankový prevod, 50% ceny. Vzhľadom na prieťahy pri realizácii kuchýň niekoľkých mojich známych (rôzni dodávatelia) som sa spýtal predajkyne, akým spôsobom je možné predísť opakovaným reklamáciam nedostatkov z výroby, prípadne vzniknutých pri transporte a montáži. Ubezpečila ma o tom, že ona je predsa zodpovedná za to, aby všetko prebehlo bez problému.

O necelý týždeň neskôr prišiel kuchyňu zamerať veľmi profesionálne pôsobiaci zástupca firmy. Neviem nakoľko ho iní zákazníci spovedajú, ja som sa však na kuchyňu skutočne tešil a bol som zvedavý - či sú steny rovné, zásuvky na stene vhodne rozmiestnené, či nebude potrebné upraviť povrch polovičnej priečky oddeľujúcej obývačku od kuchyne. Na tú priečku mala byť podľa návrhu umiestnená pracovná doska, ktorá by tvorila niečo ako barový pult. Merania, ktoré porovnával s nákresom, boli údajne v poriadku. Priečku upravovať nebude potrebné, pôjde na ňu predsa silikón a nerovnosti sa tak vykompenzujú.

Prekvapenie prišlo 3. augusta 2007, keď ma predajkyňa kontaktovala s informáciou, že rozmiestnenie elektrických rozvodov nie je vyhovujúce pre kuchyňu vo výrobe. Po dohode som súhlasil, že jednoduchšie bude upraviť rozvody (presunúť zástrčky, jednu zakryť,...), zobral som si teda deň dovolenky a zabezpečil elektrikára, ktorý rozvody upravil podľa podkladov od predajkyne.

O dva týždne neskôr, 16. augusta 2007, som e-mailom zaslal na značne oneskorenú žiadosť predajkyne montážnu schému digestora stiahnutú z internetu, kde je bežne dostupná. Telefonicky som si ešte overil, že ju skutočne dostala a nadiktoval som jej stránku, kde môže podobné schémy nájsť k mnohým spotrebičom.

Po takmer ôsmich týždňoch od objednania som dostal informáciu, že kuchyňa je pripravená na montáž. 18. septembra 2007 som uhradil ďalších 40% z ceny kuchyne, montáž bola dohodnutá na 21. septembra. Opakovane som predajkyni zdôraznil, že vzhľadom na aktuálnu zaneprázdnenosť bude potrebné, aby montáž prebehla v priebehu dohodnutého dňa, po údajnom telefonickom overení s montérmi ma ubezpečila, že to tak bude. Ide predsa o malú kuchyňu...

Z omylu ma vyviedol jeden z montérov hneď ako 21. septembra 2007 vošiel okolo 9:30 ráno do bytu. V žiadnom prípade vraj nie je reálne, aby bolo všetko v priebehu jedného dňa dokončené. Postupne prichádzam na nedostatky: nepriniesli so sebou drez, batériu, ani svetelnú policu. Konzoly pre montáž pracovnej dosky na priečku síce so sebou mali, no iné než boli objednané. Napriek tomu by však neboli postačujúce pre montáž dosky tak, ako bolo dohodnuté - bolo potrebné doobjednať nohy, ktoré by dosku podopierali aspoň na dvoch miestach.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Príliš krátka zástena zjavne nepočítala s miernym zakrivením steny, zadná stena a dno jednej zo zásuviek boli poškodené z výroby. Skrinka na digestor (ako inak) nezodpovedala rozmerom a tvaru digestora, napriek tomu ho však bolo možné nainštalovať. To sa však nedalo konštatovať o spotrebičovej skrini, v ktorej bol vďaka priečke navyše nedostatočný priestor na zabudovanie mikrovlnky. Montéri sa po hodinovej obedňajšej prestávke napokon na mieste rozhodli priečku vyrezať a vysekať dlátom, priestor pre spotrebič bol však po tejto operácii až príliš veľký. Po ich odchode približne o 16:00 pochopiteľne montáž nebola ani spolovice ukončená, predbežne dohodnutý termín na dokončenie (27. septembra 2007) predajkyňa v mene montérov 25. septembra 2007 zrušila. Napokon sme sa dohodli na 5. októbra 2007.

Druhá montáž nápadne pripomínala tú prvú, aspoň v zmysle nepríjemných prekvapení. Umiestnenie spotrebičovej skrine odhalilo chyby z výroby - kazy zatreté farbou, no neprelakované, na rohu dvierok chýbala farba úplne. Na lište pod vrchné skrinky spod farby presvitali tmavé hrany, vo výrobe na ňu z dôvodu kazov nalepili alibistický nápis "Viditeľná hrana" - tá druhá totiž nebola použiteľná. Spomínaná viditeľná hrana však zjavne pri transporte bola poškodená nárazom, takže si ju montéri rovno mohli odniesť aj so spotrebičovou skriňou. Oznámili mi, že oprava bude trvať 2-3 týždne. Pri montáži dosky mi bolo oznámené, že oni nijako nezarovnajú priečku a silikónom síce na nej dosku prichytia, ale ak chcem nerovnosti opticky zakryť, mám si v neďalekom Baumaxe kúpiť nejakú lištu a upevniť ju na priečku pod doskou. Osadili drez, batériu aj varnú dosku a okolo 17:00 odišli.

SkryťVypnúť reklamu

Galéria nedostatkov sa nachádza v samostatnej galérii, hoci v tejto chvíli ešte neobsahuje všetky fotografie.

Vzhľadom na to, že už sa blížil termín vybavenia reklamácie, kontaktoval som predajkyňu aby som sa informoval o ďalšom postupe. Na základe môjho e-mailu ma predajkyňa 16. októbra 2007 informovala, že by to malo byť hotové do týždňa, ale nevedela upresniť kedy. Po prvý raz som nadhodil tému zľavy z ceny kuchyne, pričom predajkyňa reagovala až 19.10.2007 na urgenciu odpovede s tým, že zľavu môžeme prebrať po ukončení montáže. 26.10.2007 ma konečne kontaktovala ohľadom dokončenia montáže, montéri by mohli prísť v priebehu nasledujúceho týždňa. Dohodli sme sa na piatok, 2. novembra 2007, o pár dní neskôr však predajkyňa upresnila termín na 1. novembra 2007.

Do tretice montéri prišli okolo 9:00 ráno. Zistil som, že spotrebičová skriňa aj dvierka sú pôvodné, iba prelakované, nedostatky sú stále čiastočne viditeľné. Rovnako na lište pod vrchné skrinky sú stále nerovnosti, hoci už menej viditeľné. Rúra aj mikrovlnka boli osadené do otvorov spotrebičovej skrine, montéri ich však neuchytili. Namiesto toho mi však poradili, že ak s niečím nie som spokojný, mám zavolať priamo na miesto predajkyňu a konkrétne jej ukázať nedostatky. Odišli okolo poludnia.

Na druhý deň som si našiel e-mail od predajkyne s otázkou, či prebehlo všetko v poriadku. Odpovedal som, že hoci s výsledkom reklamácie a montáže spokojný nie som, nemám už nervy ani dostatok voľného času na to, aby som sa niektorými detailami zaoberal. Očakával som zúčtovanie príslušenstva (odpočítanie konzol a pripočítanie nôh) k montáži pultu a ponuku na zľavu ceny vzhľadom na vzniknuté prieťahy a dlhodobú nemožnosť kuchyňu využívať a dozariadiť obývačku, ktorá je čiastočne s kuchyňou prepojená.

SkryťVypnúť reklamu

6. novembra 2007 ma predajkyňa kontaktovala kvôli osobnému stretnutiu, na ktorom mi predložila zúčtovanie a skonštatovala, že hovorila s majiteľom firmy a "bohužiaľ jej žiadna zľava z ceny kuchyne neprešla, okrem iného aj preto, že som už dostal zľavu na základe predloženej Sphere karty". Oznámil som jej teda, že v tom prípade sa sám skontaktujem s majiteľom a kým táto záležitosť nebude doriešená, nepodpíšem vyúčtovanie, pretože s ním nesúhlasím.

Keď som hľadal kontaktné informácie na stránkach firmy, ktorá je mimochodom známa z billboardov aj časopisov o bývaní, s pobavením som si prečítal, že je synonymom stability, kreatívnych myšlienok i kvality realizácie. Spomínajú sa tam aj pracovníci s fortieľom skúsených remeselníkov; tých som, žiaľ, nemal možnosť spoznať - možno pracovali na väčších zákazkach...

SkryťVypnúť reklamu

Poznámka: Akonáhle budem mať oficiálnu odpoveď od konateľa, čitatelia sa dočkajú rozuzlenia.

Alexander Wirdzek

Alexander Wirdzek

Bloger 
  • Počet článkov:  117
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Snažím sa byť sám sebou... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáSúkromnéČriepky z NHLZápisky z ciestKultúra

Prémioví blogeri

INESS

INESS

108 článkov
Pavel Macko

Pavel Macko

189 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Tupou Ceruzou

Tupou Ceruzou

317 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

299 článkov
Marian Nanias

Marian Nanias

274 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu