Akékoľvek riešenie by bolo pre ministra zo strany legislatívnej rady dostatočne zaujímavé aby ho akceptoval. Uvažovali niekedy, že keď môže dať vláda zarobiť súkromným spoločnostiam na stavbe diaľnic nekresťanské peniaze, môže dať zarobiť aj vlastníkom pôdy pod cestami?Asi nie, veď prečo by mal malý „človiečik“, ktorý je nešťastnou náhodou vlastník pôdy, kade pôjde diaľnica mal aj nejaký profit. Čo tak zobrať pôdu do prenájmu a platiť súčasnému vlastníkovi? Alebo nech ma profit z každého prejdeného vozidla cez jeho pôdu. To by bolo asi neekonomické, ale platiť úroky za predraženú výstavbu súkromným investorom by bolo rentabilné.
Vyvlastňovať alebo nie
Televízia Markíza vo svojej spravodajskej časti ukázala legislatívnu radu ako rieši dilemu vyvlastňovania pozemkov na stavbu diaľnic.