10 trikov ako oklamať zákazníka

Nie každý predajca je seriózny a používa rôzne triky aby tovar lepšie predal. 10 najčastejších nájdeš tu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)
  1. Uloženie tovaru v regáli. Nie je jedno kde tovar leží. Hore, dole, alebo v strede. Najdrahší a spravidla menej predajný tovar je v strede. Najlacnejší dole, pri zemi

  2. Klamanie cenou. Niekedy sa ceny menia s každou dodávkou, niekedy aj denne. Na pulte môže byť iná cena ako na pokladni. Pri reklamácii vám predavačka povie, že ona za omyl nemôže, lebo pokladňa sníma cenu automaticky

  3. Tovar tesne pred spotrebou sa posúva dopredu aby sa minul, nový tovar dozadu. Pamätajme nato hlavne pri kúpe kávy

  4. Akcie. Nie každá akcia je akciou. Napríklad parfum stojí v októbri 10 eur, pred Vianocami zdražie na 15 eur a v januárovom výpredaji ho kúpite za 13 eur. Alebo akcia zmenou gramáže. Napríklad 100 g Milka stojí 1 eur, v akcii stojí 80 centov ale 80 g. Akcia krátko pred spotrebou. Na budúci mesiac končí odporúčaná spotreba, aby sa tovar nevyhodil, ponúkne sa za nižšiu cenu

  5. Klamanie kvalitou. Na dopredu plánovanú akciu sa vyrobí menej hodnotný tovar. Alebo Milka čokoláda vyrobená v Poľsku, je inej kvality ako nemecká. Klamanie koncentráciou. Prášok na pranie v zahraničí je silnejší ako u nás, vraj preto lebo naši zákazníci chcú slabší. Samozrejme za nezmenenú cenu. Klamanie objemom. Keď otvoríme nafúknutý obal zistíme, že je nafúknutý až povrch. Predajcovia sa brania, že výrobok potrebuje ochrannú atmosféru.

  6. Množstevné zľavy nás nútia nakúpiť viac ako sme plánovali

  7. Zákaznícka karta. Obchodník si chce udržať zákazníka, preto mu daruje kartu, pomocou ktorej sleduje čo kúpil, koľko platil a iné. Sem-tam zaradí akciu platnú iba na zákaznícku kartu, aby si klient uvedomil jej výhodnosť. Predavačky sú povinné pýtať sa či máš kartu, alebo či ju nechceš

  8. Značkový tovar nemusí byť kvalitnejší

  9. Obal predáva. Viac obalu ako obsahu. Predajca predá rovnaké množstvo vo väčšom obale. Tým pádom výrobok zdražie. Alebo balenia sú identické, ale váha sa líši

  10. Umiestnenie tovaru v predajni má svoj význam. Najčastejšie kupovaný tovar je zvyčajne vzadu, aby si prešiel celú predajňu a často kúpil aj to čo nechceš

Lubomir Zahora

Lubomir Zahora

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  19x

Pracujem v Rakúsku, v oblasti zdravotníctva v medzinárodnom kolektíve. Angažujem sa či už v tuzemských alebo zahraničných projektoch v oblasti športu a charity. Som športovec a rád cestujem. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Skryť Zatvoriť reklamu