V minulosti rezonovala v médiách nespokojnosť občanov s (ne)informovanosťou, výstavbou multifunkčného areálu aj výrubom zdravých stromov. Teraz mesto rozhodlo o zmene organizácie dopravy v okrajovej časti Pod Lachovcom. Hlavná ulica Janka Kráľa začínajúca neďaleko križovatky od výpadovky do Českej Republiky a končiaca pri zdravotníckom zariadení Zdravie bola kedysi obytnou zónou s maximálnou rýchlosťou 20 km/h. Celá ulica je z oboch strán lemovaná rodinnými domami so záhradami. Neskôr sa dopravné značenie upravilo. Tabule obytnej zóny boli nahradené "30tkou". Ulica bola vždy z tých pokojnejších v meste. Jazdili tadiaľ najmä návštevníci zdravotníckeho zariadenia Zdravie a obyvatelia okolitých sídlisk. Dopravu na tomto mieste komplikovali zaparkované automobily na chodníkoch a na ceste po oboch stranách pozdĺž takmer celej ulice.
Namiesto zákazu parkovania sa mesto rozhodlo urobiť z niekoľkých ulíc Pod Lachovcom jednosmerné cesty.

Hlavnými dôvodmi rozhodnutia, sú podľa slov mesta: "Upokojenie dopravy, zvýšenie bezpečnosti, obmedzenie tranzitnej dopravy a vytvorenie nových parkovacích miest pre obyvateľov tejto oblasti."
Lokalita je však v porovnaní s ostatnými časťami mesta pokojná. Nejedná sa o žiadny vyťažený úsek. A aj vďaka maximálnej povolenej rýchlosti 30 je bezpečnejšia ako iné. Občania v komentároch pod príspevkom na Facebooku navrhovali na zabezpečenie dodržiavania maximálnej povolenej rýchlosti montáž retardérov, radaru, alebo semaforu s vlastnosťou zastavenia vozidla pri prekročení rýchlosti. Tranzitná doprava cez tento úsek nie je príliš častá. Najmä kvôli zúženej ceste, ktorej dôvodom sú zaparkované automobily mimo dvorov.
Púchov je pravdepodobne jediné mesto, ktoré vytvára parkovacie miesta pre rodinné domy so záhradami a zatvára oči pred nedostatkom parkovacích miest v hlbšom centre mesta a na sídliskách s niekoľkoposchodovými panelákmi.
Podľa vyjadrenia mesta hlavnú iniciatívu o zmenu organizácie dopravy prejavil poslanec Mgr. Peter Šeba MBA. Poslanec dokonca vytvára webovú stránku a tlačí informačné letáky, aby informoval občanov o zmene organizácie dopravy v tejto lokalite.
Závažným problémom je presmerovanie dopravy na už tak vyťaženú cestu vedúcu okolo základnej školy na Komenského ulici.
Najväčším rizikom je bezpečnosť detí!

Po dokončení zámeru bude hlavný dopravný koridor presmerovaný na ulicu Komenského. Tu sa nachádza v bezprostrednej blízkosti vyťaženej neprehľadnej križovatky základná škola. Neďaleko školy sa nachádzajú aj dve autobusové zastávky oproti sebe, kvôli ktorým boli premaľované čiary jazdných pruhov a označené miesta pre zastavenie autobusov. Na tomto mieste denne dochádza k chaotickým jazdám cez namaľované jazdné pruhy, ktoré odpútavajú pozornosť vodiča od celkového diania na ceste.
Zhustená doprava smerujúca od výpadovky z mesta ku Zdraviu či Tescu, bude musieť okrem zvýšenej pozornosti pri autobusových zastávkach a na priechodoch pre chodcov plných detí, dať prednosť pri odbočovaní kolóne vozidiel smerujúcich z centra mesta. Na neprehľadnej križovatke to bude mať za dôsledok nespočetné množstvo nebezpečných situácii.

Pri preskúmaní si celkovej problematiky dopravy v lokalite Pod Lachovcom a jej okolí, otázkou stále ostáva skutočný zámer poslanca Šebu a dalších poslancov mesta hlasujúcich za návrh. Je zreteľne preukázateľné, že takáto zmena organizácie dopravy bude viesť k väčšej pravdepodobnosti nebezpečných incidentov a dopravných nehôd medzi vozidlami a najmä k ohrozeniu bezpečnosti detí navštevujúcich základnú školu Komenského.