Štát svojich občanov nechráni, ale ubližuje im

Ľudové príslovie hovorí: Pomôž si človeče a pán boh ti pomôže. Platí to doslova, ak človek si nepomôže, z ľudí mu pomôže iba málokto, a štát už vôbec nepomôže. Skôr hľadí na človeka ako s ním vypiecť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
U nás majú dopravní policajti skôr povesť pokutových strašiakov, a nie ochráncov.
U nás majú dopravní policajti skôr povesť pokutových strašiakov, a nie ochráncov. (zdroj: http://www.aktuality.sk/clanok/209417/vodici-pozor-od-nedele-vas)

Štát tu cez daňové orgány, policajné orgány vyberá od svojich občanov ťažké peniaze, ktoré keby aspoň plynuli tam, kde majú. Ale končia kde si v čiernej diere. Funkcia štátu cez policajné orgány, daňové úrady a iné plní nie výchovnú funkciu, ale iba represívnu. Zrejme zamestnanci sú hodnotení podľa výkonu, koľkých ľudí pokutujú. Najmarkantnejšie sú pokuty vyberané dopravármi na cestách. Stačí nejaká blbosť, alebo, že sa policajt zlé vyspí, a už je tu pokuta. Platí veta, že bez 60 eur na pokutu, ani do autá nesadni. Ako vysoko sa zdvihli pokuty, len naše platy ostali nízke. Stačí, že vodičovi chyba nejaká vec v zdravotníčke, má starú vatu. A už mu policajt vytne pokutu. Napriek hrozbe väzenia za riadenie autá pod vplyvom alkoholu alebo mastnej pokute, opití vodiči sadajú naďalej za volant. Buď je to z frajeroviny alebo má známych na polícii, ktorí ho z toho maléru vysekajú. Nechcem sa dotknúť tých slušných policajtov, ale je verejným tajomstvom, že aj na polícii sa pije vo veľkom. Potom, kde sú dopravní policajti, keď ich treba? Na hlavných cestách idú vyrubovať mastné pokuty, len keď človek prejde iba o pár čiarok viac ako je povolené. Nakoniec tak chaoticky uložené dopravné značky ako u nás majú už len v krajinách ako je Somálsko. Najprv je značka, ktorá povoľuje rýchlosť 60, o sto metrov je ďalšia, ktorá povoľuje už len 50, a potom je to 40 o sto metrov. V mestských častiach resp. väčších dedinách, kde je tých vozoviek viac, ide doslova o život. Frajeri na motorkách, okrem nepríjemného hluku a bezohľadných vodičov si beztrestne prekročia aj 80. Je životu nebezpečné nechávať deti prejsť samé na druhú stranu. Keby autá jazdili normálne ako majú, tak by mohli prejsť. Ale keď sa vyrúti auto aj 100, nie je šanca. Tak kde sú tí policajti, aby nás chránili? Prečo nesledujú také cesty? Vraj je problém v zákone o cestnej premávke, kde policajti majú za povinnosť kontrolovať iba cesty prvej triedy, kým miestne cesty nemajú povinnosť. Tak potom je hlúpy tento zákon. Ohrození máme byť iba preto, že sú to cesty nie prvej triedy? Čo potom povedať rodine zraneného alebo mŕtveho, ktorého taký vodič zrazí? To je zákon, na tieto cesty sa zákon nevzťahuje? Skutočne hlúpy argument. Veľmi zlým príkladom je napr. Slota, ktorý nie je potrestaný za svoje dopravné priestupky. Preto si tak možno aj iní dovoľujú. Ďalším handikapom zo strany štátu je, že polícia človeka nechráni. Policajné hliadky nehliadkujú tam kde majú. Ku zločincom sa chovajú slušne a ku bezúhonným občanom sa chovajú ako ku grázlom. Ďalej naša vládna vrchnosť Smer len občanom ubližuje, lebo ich právne predpisy v sociálnej, pracovnej sfére motivuje zamestnávateľov, nevyplácať mzdy svojím zamestnancom. Nevyplácanie mzdy sa stalo u nás národným športom. Také chovanie mali veľkopodnikatelia v 19 storočí.

Gabriela Závacká

Gabriela Závacká

Bloger 
  • Počet článkov:  196
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mám ambíciu sa stáť spisovateľkou. Dúfam, že sa moje články budú zlepšovať, je na nich čo zlepšovať: gramatika, štylistika. Nikto učený z neba nespadol. Zoznam autorových rubrík:  spoločnosťNeférový štátSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Roman Kebísek

Roman Kebísek

106 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Radko Mačuha

Radko Mačuha

223 článkov
Marian Nanias

Marian Nanias

274 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu