Cestovný ruch je v kríze. Ale prečo?

Áno, je. Nonstop. A to aj preto, že štát o jeho riešenie nemá skutočný záujem. Teraz sa vyhnem dopadom vstupu SR do eurozóny a zdraženiu CR v SR pre okolité štáty, ktoré nie sú členmi EÚ.Nielen hoteliéri žiadajú efektívnejšiu propagáciu SR v zahraničí. Čo spravilo preto Slovensko, štátne úrady a štátne organizácie?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (20)


Všetci sa pamätáme na televízne reklamy v TV na tému – Veľká malá krajina s motýlikom. Nikdy som nechápal, prečo táto platená reklama propagujúca SR je vysielaná v slovenských televíziách a nie v zahraničných. Koho to oslovilo, aký to malo význam a kto na tom zarobil?

Tak isto nechápem štátny projekt NUTIS, ktorého som kritikom od jeho spustenia. O čo ide?

Každá krajina má centrálu pre propagáciu CR. Preto je na internete vyčlenená doména s príponou „travel“ pre národnú centrálú štátu na propagáciu CR. Takže slovenská stránka je www.slovakia.travel. Má slúžiť na propagáciu SR doma a v zahraničí. Má ale jednu obrovskú chybu (vlastne viac), že štruktúru a mechanizmus aktualizácie stránky pripravovali ľudia úplne vzdialení od reality.

Prvý nedostatok.
Obsahovú štruktúru stránky napĺňajú vybrané informačné centrá, ktoré dostanú finančné krytie na pracovníka, ktorý dané informácie napĺňa. Štát však minulý rok meškal s platbami niekoľko mesiacov a štátna stránka bola niekoľko mesiacov neaktualizovaná. SUPER REKLAMA !!!

Druhý nedostatok.
Štát rozhodol, že tými vyvolenými IC môžu byť len IC zriadené mestami a nie súkromné. Dodnes nechápem prečo. Tých vyvolených je 9 IC a pôsobia ako regionálne redakcie. Dnes v čase počitacov informačné centrá v regióne nahlásia (telefonicky, e-mailom, faxom, poštou, poštovým holubom alebo pony expresom) regionálnej redakcii čo sa deje v ich okolí, a regionálna redakcia to nahodí na stránku www.slovakia.travel. Ciže minimálne dvaja robia to isté.

Tretí nedostatok.
Choďte na uvedenú stránku, zadajte do kolónky „hľadať“ nejaké mesto. Napríklad Bratislava. Skúste sa vžiť do situácie, že uvedenú stránku si prezerá napr.Francúz, ktorý absolútne nemá šajnu, aké štruktúry sa v našej krajine venujú CR a jeho propagácii. V kolonke „Kontakt“ ako prvý údaj máte v každom meste uvedený kontakt na mestský úrad !!! Podotýkam, že sa nachádzate na štátnej stránke propagujúcej cestovný ruch v danej krajine. Chcete niečo telefonicky zistiť a tak sa rozhodnete zavolať. A tak vytočíte prvé telefónne číslo v kolonke kontakt. Logika káže, že prvé číslo bude asi to najdôležitejšie. Ale omyl. Telefón vám zdvihne vrátnik na vrátnici, ktorý o CR nemá ani šajnu a pravdepodobne neovláda ani anglický alebo nemecký jazyk.

Štvrtý nedostatok.
Francúz sa chystá na 4 dni na východ Slovenska – Košice, Tatry, Prešov, Bardejov. Skúste sa na neho zahrať. Chcete si nájsť ubytovanie, nejaké atrakcie, zalyžovať si a prípadne koncerty v danej oblasti. Želám vám pevné nervy a veľa času. Som si istý, že po tomto časovo náročnom blúdení sa na to vykašlete a možno vďaka tomu aj na celé Slovensko.

Piaty nedostatok.
Celý systém napĺňania webstránky je úplne od základu chorý a pre propagáciu CR nepoužiteľný. Jedná sa o súhrn odkazov na X- stránok. Žiadne filtrovalnie, žiadny progres, nič. To som pred rokom povedal aj pred zástupcom SACR na jednom valnom zhromaždeni.

Riešenie.
A pritom riešenie je tak jednoduché. Systém napĺňajú informačné centrá, ktoré denne pracujú s informáciami. Do svojich počítačov si spracovávajú svoje informácie a taktiež časť z nich spracovávajú pre redakčné centrály, kt. ich opäť prepíšu na štátnu stránku. Roky hovorím, ale márne, že informačné centrá by mali mať spoločné softwérové programy pre svoje osobné potreby a na svojej internej stránke by vyklikali, ktoré informácie budú sprístupnené pre štátnu propagačnú stránku a ktoré len pre ich osobnú potrebu. Odpadlo by množstvo zbytočnej práce, štát by nemusel preplácať 9 pracovníkov pre 9 redakčných centier a Francúz by si na štátnej stránke zadefinoval, že na Slovensku bude chcieť byť napr. od 05.04. do 09.04.2009 a chce, aby sa mu na stránke zobrazili požadované údaje – ubytovanie od 1000 do 1500 EUR za noc, koncerty v uvedené dni v mestách Košice, Prešov a Bardejov + sprístupnené výstavy. KLIK a može si to vytlačiť. Vytlačí sa mu to na papieri s hlavičkou, požadovanými informáciami a na spodku s vetou: „Tešíme sa na vašu návštevu“.
Podobný vyklikávací systém – ako ukážku (ak som to nie zrozumiteľne opísal) - pre kultúrne akcie môžete nájsť na stránke www.mickosice.sk.

Sú tri alternatívy riešenia.
1. (najhoršia a najnestabilnejšia) Buď toto softwérové prostredie pre IC s výstupom na štátny portát zabezpečí štát. (Ale prosím nie cez účelové firmy, ktoré preperú peniaze a potom zaniknú.)
2. Buď si to zabezpečia a zmanažujú samotné IC a potom sa štát bude musieť s AICES (Asociácia informačných centier Slovenska) ktorá zastrešuje IC v projekte a dohodnúť na (aj finančných) pravidlách hry.
3, Buď sa nájde firma, ktorá skontaktuje AICES a doladia spoločne štruktúru a všetky potrebné veci, napojenie na slov. hotelový rezervačný systém a iné systémy privátneho ubytovania...atď atď. Ak sa informačné centrá spoja, tak môžu mať super softvérové prostredie za veľmi slušnú cenu, čo by oveľa viacej pomohlo CR na Slovensku ako nejaké štátne nezmyslené a drahé projekty.

Zdenko Lipták

Zdenko Lipták

Bloger 
  • Počet článkov:  43
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Občiansky aktivistahttp://www.zdenkoliptak.comhttp://liptak.blog.pravda.skFacebook - Zdenko Lipták Terasa - https://www.facebook.com/zdenkoliptak.kosice Zoznam autorových rubrík:  KosickaAlternativa.skNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

765 článkov
Anna Brawne

Anna Brawne

103 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

35 článkov
INESS

INESS

107 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

91 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu