Prvý Tron uzrel svetlo filmového sveta v roku 1982. Publikum vtedy ešte nebolo na prevratný sci-fi spektákel odohrávajúci sa vo vnútri videohry celkom pripravené, no postupne nadobudol tento jednoznačný filmový míľnik kultový status. Kevin Flynn s tvárou Jeffa Bridgesa je pre sci-fi pamätníkov dodnes pojem. Takmer tri dekády trvalo, kým naviazal druhý diel, ktorý pod režijným vedením debutanta Jospeha Kosinskiho (Top Gun: Maverick, F1: Film) priniesol prelomovú grafiku surfujúcu na úspešnej 3D vlne. Ani v roku 2010 nešlo o masový megahit, no hudobný podmaz Daft Punku sa postaral o slušný audiovizuálny rozruch.

Po 15tich rokoch od ikonického Tron: Dedičstvo, prináša produkujúci Disney dunivé pokračovanie s podtitulom Ares, ktoré má však so svojimi dvoma predchodcami pramálo spoločné. Vizuálne tónovanie prešlo z chladnej modrej do agresívnej červenej, dostávame úplne nové postavy a bohužiaľ sa presúvame z hry do reality. Scenár je vystavaný na súboji dvoch herných korporátov, ktoré sa snažia prenášať z virtuálneho sveta rôzne predmety do toho nášho. Jeden skúša oživiť pomarančovník, druhý armádne zbrojárske vybavenie. V realite však nie sú stabilné a po 29 minútach sa rozsypú na digitálny prach. Oba firemné giganty sa tak predbiehajú, ktorý príde prvý so stabilizačnou formulkou a spôsobí tak videohernú revolúciu. Takto prenášaným strážcom virtuálneho sveta je aj výbojný Ares (Jared Leto), ktorý dostal za úlohu vypátrať konkurentku, pátrajúcu po kľúčových dátach k cennému objavu.

Najslabším článkom jednoduchého scenáru sú totálne ploché, ba až nezaujímavé postavy. Leto zahral Aresa s jedným (ne)výrazom, pobaví aspoň komické porovnávanie Mozarta s Depeche Mode. V akčných scénach doručuje očakávaný štandard. Po sérii komerčných neúspechov sa však kedysi vychytené herecké meno stáva castingovým čiernym petrom veštiacim finančné fiasko. Uvidíme, ako sa bude dariť chystaným Vládcom vesmíru, kde stvárni obávaného Skeletora. Greta Lee sa ako vedúca humánnejšieho korporátu Eve Kim v rámci scenársitických možností nepredviedla v najhoršom svetle. Evan Peters vyznieva ako ťahún militaristicky orientovanej konkurencie Julian Dilinger nechcene tragicky. Gillian Anderson ostala ako jeho matka Elisabeth nevyužitá. Za pochvalu stojí azda len atletická Jodie Turner-Smith, ktorá si svoju Athenu v terminátorskom móde značne užíva.

Okrem pútavej vizuálnej stránky podporenej podmanivým soundom z produkcie Nine Inch Nails nie je veľmi o čo stáť. Ťažko veriť, že servírovaný výsledok u Disneyho šperkovali od roku 2017. Réžie sa ujal štúdiový rutinér Joachim Rønning, ktorý pre Disneyho nakrútil aj Vládkyňu zla 2 (2019) či piatych Pirátov z Karibiku (2017). Doručil prepracovaný vizuál, ktorému vládnu akčné sekvencie, najmä pamätná naháňačka futuromotoriek naprieč ulicami metropoly. Nič viac, nič menej.

Ak sa predsalen rozhodnete dať Aresovi šancu, urobte tak v kinosále s kvalitným ozvučením. Ohúri vás aspoň vypiplaná audiovizuálna stránka vskutku priemerného počinu, na ktorom si Disney finančne vyláme zuby. Uznávam, že rozpočet 180 miliónov je aspoň vidieť a počuť. Návratnosť od spokojných divákov však nehrozí.
Hodnotenie: 3,0/5