Skutočne nízka spotreba?

Prečo je také ťažké dosiahnuť výrobcom udávanú priemernú spotrebu? Výrobcovia používajú "svojské" metódy na určenie priemernej spotreby automobilov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (20)
Freude am Fahren?
Freude am Fahren? 

Jazdný cyklus ECE: Motor je naštartovaný za studena v laboratórnych podmienkach. Následne sa jazdí premenlivou rýchlosťou, maximálne však 50 km/h, aby sa simulovala jazda v meste. Musí byť však dosiahnutá priemerná rýchlosť 19 km/h.

Potom nasleduje jazda mimo mesta, najskôr ustálenou rýchlosťou, neskôr rôznymi rýchlosťami, maximálne však 120 km/h.

Jednoduchšie by sa dalo povedať, že tento cyklus obsahuje približne tretinu jazdy v meste, zvyšok mimo mesta. V súvislosti s globálnym otepľovaním sa výrobcovia predháňajú aj v tom, aké emisie CO2 budú mať ich produkty.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Uvediem nasledovný príklad: BMW uvádza, že jeho model strednej triedy 330i s výkonom 200kW (272k), ktorý zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,1 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 250 km/h (elektricky limitovaná), by mal v kombinovanom režime spotrebovať len 7,2 l 98- oktánového benzínu na 100 km. Podobnú spotrebu si reálne dokážem predstaviť iba v tom prípade, ak by vodič využíval potenciál auta tak na 15% a držal by sa v závetrí každého kamiónu a vyvaroval sa každého prudšieho zrýchlenia. Výsledky relevantných redakčných testov potvrdzujú, že ide skôr o utópiu, ako o realitu, pretože priemerná spotreba u nich dosahovala väčšinou hodnoty od 9 do 11 l/100km (podľa štýlu jazdy). Výrobcom uvedenú spotrebu sa podarilo dosiahnuť ustálenou jazdou "na tempomate" s priemernou rýchlosťou 75 km/h, alebo ako okamžitú v prípade, ak išli 100 km/h na najvyššom (6.) prevodovom stupni. V dnešnej hektickej dobe je to však o veľkom sebazaprení.

SkryťVypnúť reklamu

Záver: Predpokladám, že málokto z nás jazdí v laboratórnych podmienkach. Napriek tomu by bolo prospešné (a nielen pre našu prírodu), strážiť si pravú nohu a priblížiť sa tak deklarovanej spotrebe. Ale o tom až niekedy nabudúce.

Róbert Žilka

Róbert Žilka

Bloger 
  • Počet článkov:  25
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Všade dobre, tak čo doma... Zoznam autorových rubrík:  MotorizmusOstatnéCestovaniePolitika a ekonomika

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Věra Tepličková

Věra Tepličková

1,070 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

765 článkov
Lucia Nicholsonová

Lucia Nicholsonová

207 článkov
Pavel Macko

Pavel Macko

188 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

35 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu