Dokonalý bluff

Môj dedko mi hovorieval, že tie najlepšie veci vznikajú pod tlakom. Hovorieval, že veľa podstatných ľudských vynálezov vzniklo počas vojen, kedy na vedu a výskum putovali veľké objemy prostriedkov, pretože „išlo o všetko. Mal naporúdzi množstvo presvedčivých argumentov a nemám dôvod neveriť mu. Rovnaké pravidlá platia aj pre marketingovú komunikáciu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)
Obrázok blogu
(zdroj: sxc.hu)

V oblasti marketingovej komunikácie vedú neustálu vojnu firmy, ktoré podnikajú s „problematickým tovarom". Ich vojna je večná, zákopová, nákladná. Zaujímavé je, že veľmi pravdepodobne nakoniec túto vojnu prehrajú, o čom samozrejme vedia. Každý deň navyše je pre nich víťazstvom - výnosným víťazstvom. Práve preto firmy, ktoré predávajú „problematický" tovar patria k najväčším inovátorom (spolu s chudobnými firmami, ktoré nemajú na „normálnu" komunikáciu zdroje - úspech však zaznamená mizivá menšina).

Jedným z „problematických" odvetví, ktorému sa v poslednej dobe už aj na Slovensku začína nadštandardne dariť je on-line hazard. On-line hazard je biznis, ktorý zo svojej podstaty stojí na hranici etických i legislatívych pravidiel (zástupcovia spoločností zásadne nepovedia, že zákony dodržiavajú, ale že „zákony neporušujú).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Internet ešte pred pár rokmi nepoznal hranice, stávkové spoločnosti sídlili a (ne)platili dane v off-shore oblastiach a zarábali nádherné peniaze. Expanziu trochu pribrzdilo rozhodnutie amerického súdu o aplikácii zákazu hazardu cez medzištátne telefonické linky na internet.

Samozrejme, obľúbené európske regulačné úrady neustále sprísňujú legislatívu, ktorá sa týka aj možností propagácie hazardu. Firmy preto musia byť stále vynaliezavejšie a posúvať komunikáciu do sfér, kde sa reguluje len veľmi ťažko. Propagácia mimo tradičných reklamných blokov je veľmi účinná - product placement je dnes už bradatý vynález, ktorý poznajú aj v Gillette .Keď však firma spraví zo „športového prenosu" serióznom športovom kanále hodinový teleshoping, je to výkon hodný majstra. Dokonalá symbióza reklamy a vysielacieho času vyplneného atraktívnym programom, ktorý niekto ešte zaplatí.

SkryťVypnúť reklamu

Okrem tradičných športových stávok je momentálne v kurze Poker. Kým športové stávky majú svoju stálu klientelu, poker má schopnosť osloviť aj ľudí, ktorí by okolo hazardu za normálnych okoloností ani neobišli. Je to zrejme preto, že Poker vyzerá ako hra, ktorá sa dá ovládnuť rozumom. Ďalším veľkým plusom je, že peniaze, ktoré do pokrového turnaja vložíte, môžete prehrať s reálnymi hráčmi, nie s nejakými externými náhodami. Sprostredkovateľ si berie zväčša len manipulačný poplatok vo výške 10%. Týchto 10% tvorí už dnes miliardy dolárov ročne.

Nádejní hráči potrebujú len jemné štuchnutie, inteligentný a nenápadný spôsob, ako ich postrčiť cez dvojité lietacie dvere on-line herne. Nie tupú reklamu, tá je pre idiotov, ktorí tipujú skorumpovanú futbalovú ligu! Začať môžu bez vkladu, skúsiť to zadarmo a dokonca vyhrať (niečo ako bájky o prvej dávke heroínu zdarma kdesi v dávnych deväťdesiatych). Mimochodom, skúste si zahrať úvodný tutorial na niektorom z kasín. Čo myslíte, aké karty Vám v tomto prvom, ilustračnom, no predovšetkým nezáväznom kole hry prídu?

SkryťVypnúť reklamu

Takmer každý deň vysielajú športové kanály „prenosy" z oficiálnych pokrových podujatí, ktoré majú všakovaké seriózne znejúce mená. Keby som nebol profesionálne deformovaný, asi by som to zožral tiež. Takto mi zostáva len zložiť klobúk a vysloviť veľký rešpekt.

Pokrový prenos má niekoľko povinných súčastí:

1) Najprv je potrebné vysvetliť pravidlá - jednoducho, priamočiaro, zrozumiteľne. Nakoniec prichádza chlapácke motto nejakého velikána, ako napr.: „Poker sa naučíte hrať za hodinu a potom sa ho snažíte zvyšok života pochopiť."

2) Nasleduje zopár predstavovacích kôl, kde sa v praxi predvedú pravidlá

SkryťVypnúť reklamu

3) Potom, v pravidelných niekoľkominútových rozostupoch nasledujú „profily hráčov", ktoré sú v podstate reklamou na život úspešných hráčov - ukazujú veľké domy, drahé autá, človek by mal pocit, že sa hádam ani nedá prehrať. Vrcholom bol zatiaľ turnaj „Ladies Night", kde v týchto medajlónikoch ukázali, že poker nie je hra len pre pánov, ale aj pre ženy. Je veľmi dôležité čo najviac krát zdôrazniť, že pokrom sa dá živiť!

4) Na stole musí mať zastúpenie čo najširšia vzorka ľudí, aby bola čo najväčšia šanca identifikovať sa - mladý študent, študent matematik, hráč tridsiatnik (hrá tvrdo a vyhráva), motorkár desperado a skúsený dôchodca, ktorý si prilepšuje k penzii. V prípade „Ladies Night" treba adaptovať na faceliftnutú dôchodkyňu, akčnú tridsiatničku, bývalú modelku, šedú myšku, ktorá brehy melie, atď.)

5) Stolu dominuje výrazná webová adresa, kde to môžete skúsiť zadarmo a tá istá adresa s informáciou o hre zadarmo sa pravidelne objavuje v infografike - jednoducho idylka.

6) Samozrejme, útok nemôže byť taký priamočiary - aj úspešní hráči hovoria, že rodičia im nepriali a dariť sa im začala až neskôr - nikto nevyhráva hneď. Mladší hráči sa to najdôležitejšie naučili, neuhádnete, na internete.

Po takomto ataku je už naozaj ťažké odolať. Že je tomu naozaj tak, svedčia aj hmlisté štatistiky odvetvia, ktoré hovoria, že on-line poker hrá čoraz viac ľudí a prehráva čoraz viac peňazí.

Najvyšší čas, aby sa on-line hazard dostal do aj Smotánky a na Olympiádu.

Adam Znášik

Adam Znášik

Bloger 
  • Počet článkov:  24
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Píšem občas, keď mám o čom.https://www.instagram.com/adamhadam/ Zoznam autorových rubrík:  SlovenskoM&M'sTrawellF&E'sSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

35 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

91 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

50 článkov
Anna Brawne

Anna Brawne

104 článkov
Tupou Ceruzou

Tupou Ceruzou

319 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu