komercia vládne svetu, nebudeme si klamať. firmy, firmičky, ale aj nadnárodné spoločnosti dobýjajú nové pozície a snažia sa presadiť na úkor konkurencie. idú tvrdo za ziskom, nepozerajú na negatívne stránky svojho konania. všade, kde sa pozriete, reklama na reklame. nemožno sa im čudovať, asi by sme sa každý na ich mieste správali rovnako. a ono by to asi ani nebol taký problém. mňa osobne len sere, čo spravili s vianocami...
už naozaj nevládzem pozerať reklamy na oranžové alebo stopercentne najvýhodnejšie purpurovo-kockaté vianoce mobilných operátorov, na česko-slovenský kolový vychytaný nealko nápoj s divými sviňami, alebo konkurenciu s obrovskými kamiónmi na idylicky zasneženej lesnej cestičke a vyškereným santa klausom na návese. veľkým oblúkom sa začínam vyhýbať mega nákupným centrám, kde ježiško alebo santa klaus straší už od polovice októbra. všade dostanete "prekvapenie" navyše, lebo veď sú vianoce. v sobotu som našiel niečo podobné už aj v tavenom syre Kárička. radšej som zvolil konkurenciu...
spomínam na toto obdobie z detstva. nepoškvrnené reklamou, asi aj preto, že tu bol ešte tvrdý komunizmus. sú to krásne spomienky na chvíle s rodinou, pri štedrovečernom stole, pri tradíciách. nikde na teba neútočili sloganmi, že práve oni ti poskytnú najkrajší zážitok z vianoc. už len čakám, že mi začnú vyčítať, ako som minulé sviatky mohol bez ich produktu prežiť. keď to takto pôjde ďalej, celý priebeh roka sa začne riadiť sviatkami a možnosťami ovplyvňovať kúpyschopnosť zákazníka. teda, vlastne tu budú dve obdobia - veľká noc a vianoce. načo sa namáhať, spravíme si bombovú polročnú reklamu. paráda...
pomaly, ale iste, začínam tieto sviatky nenávidieť. najlepšie bude zaliezť niekde na samotu, bez civilizácie, bez pripojenia na internet a káblovku. užiť si to, ako voľakedy. ale to aby som sa zbalil a zmizol už v septembri...