So službami ORANGE bol spokojný, mohol telefonovať, posielať sms, mms.... Niekedy využiť akú – takú V.I.P alebo inú zľavu. Jednoducho si zvykol na používanie mobilného telefónu ako na súčasť dnes už bežného života.
Priateľ je typ človeka, ktorý nemá rád ak sa musí na niečo viazať, keď nevie čo prinesie budúcnosť. Možno aj preto som ho dosť dlho presviedčala, aby využil možnosť vziať si od ORANGE „telefón na akciu“ a nie iba platiť telefónne účty a telefón si kupovať samostatne, v inom obchode.
Teraz po dvoch rokoch spolupráce s ORANGE mu skončila „akciovka“ a tak som ho opäť nahovorila na ďalší telefón.
Zabudla som spomenúť že priateľ je cudzinec (jeho krajina patrí medzi zakladateľa EU) a že nikdy nemal problém s platením účtov, alebo s nekorektným správaním sa voči ORANGE.
Keď sa odhodlal, že si ide predĺžiť zmluvu o pripojení s možnosťou zobrať si aj akciový telefón nastal problém....
Jeho ambasáda na základe rozhodnutie Slovenskej republiky vydala pre všetkých „cudzincov“ identifikačné karty, ktoré majú tú istú funkciu ako naše občianske preukazy. Ident ticket mu bol právoplatne vydaný v roku 2004. Priateľ túto kartu bežne používa v akomkoľvek občiansko - právnom styku na Slovensku, v bankách, na úradoch, v rôznych inštitúciách, v styku s políciou... Používanie a prenos tejto karty je pohodlnejší ako prenos a používanie pasu. Karta na prvý pohľad nevyzerá úplne ako náš typický občiansky preukaz dokonca líši sa aj iným číselným označením. Číslo našich občianskych preukazov sa skladá z dvoch písmen a šiestich čísel, číslo priateľovho preukazu sa skladá „len“ z ôsmich čísel. Myslím, že tu vznikol problém.....
Prvá cesta do ORANGE na predĺženie zmluvy a vyzdvihnutie telefónu bola neúspešná. Slečna, ktorá riešila predĺženie zmluvy potrebovala starú zmluvu o pripojení, pretože ich systém jej neumožnil zaevidovať priateľa na základe jeho identifikačnej karty. Takže sme sa dohodli, že prinesieme starú zmluvu o pripojení a na jej základe by sme urobili novú zmluvu.
Ale nestalo sa tak. Jednoducho ani na druhý pokus nebolo možné zriadiť novú zmluvu na identifikačnú kartu, ktorú priateľ bežne používa a ktorá mu bola vydaná na podnet Slovenskej republiky pre „uľahčenie“ života na Slovensku.
Musím povedať že slečna v ORANGE bola naozaj veľmi milá, priateľská a ochotná.
Dnes nám má zavolať či ORANGE povolí výnimku na predĺženie zmluvy na základe použitia už spomenutej identifikačnej karty....
S priateľom sa nám to zdalo čudné.....napadlo nás aj to zvláštne slovo – „diskriminácia“, ktoré nie veľmi radi používame.
Moje osobné skúsenosti z členských štátov EU sú len pozitívne. Dokonca aj priateľove skúsenosti v Slovenskej republike sú dobré, má rád túto krajinu a tiež aj ľudí, ktorí tu žijú, našiel si tu veľa naozajstných priateľov....
Týmto by som sa chcela poďakovať slečne z ORANGE, ktorá spolu so svojimi spolupracovníkmi vybavuje „výnimku“ pre môjho priateľa.
Dúfam, že takéto „výnimky“ sa v spoločnosti ORANGE stanú po čase samozrejmosťou.......