Výpočet účinnosti je založený na parametri ERoEI (= energia získaná/energia investovaná) a účinnosť (v %) je potom rovná (ERoEI-1)/ERoEI. Výpočet tiež nezahŕňa energetické (surovinové) náklady na výrobu auta (v prípade elektrického auta je to ťažba minerálov pre batérie) a energetické straty pri jazdení autom.

Elektrické auto
ERoEI pre vietor je 20 (ale max. je 80), účinnosť = 0.95
Straty pri prenose = 0.90
Účinnosť motoru = 0.92
Kombinovaná účinnosť = 76.3 %
Benzínový spaľovací motor
ERoEI ťažby ropy = 30 (predpokladaná), účinnosť 0.967
Spracovanie a doprava = 0.9
Účinnosť motora = 0.4
Kombinovaná účinnosť = 34.8 %
Vodíkový palivový článok
Výpočet je založený na výrobe vodíka elektrolýzou s použitím veternej energie a je založený na analýzach Ulfa Bossela.
Veterná energia, tak ako v prípade elektrického auta = 0.95
Straty v dôsledku elektrolýzy vody = 0.7
Stlačenie vodíku = 0.9
Straty pri distribúcii = 0.9
Straty pri spaľovaní vodíku = 0.97
Účinnosť palivových článkov = 0.5
Účinnosť motoru = 0.92
Kombinovaná účinnosť = 24 %
Spaľovací motor na bio-etanol
ERoEI pre etanol v podmienkach mierneho pásna = 1.5, účinnosť 0.33
Spracovanie a doprava (odhad) = 0.95
Účinnosť motoru = 0.4
Kombinovaná účinnosť = 12.5 %
Hybridy a plug-in hybridy
Presný výpočet chýba, ale ich účinnosť sa pohybuje niekde medzi elektromobilmi a autami na spaľovací motor. Zhodneme sa na tom, že vysoká energetická účinnosť je kľúčovou pre krátko- aj dlhodobé prežitie priemyselných ekonomík. Prečo teda americké a európske vlády stále podporujú biopalivá, ktorých pestovanie vedie zväčša k zrýchlenému vyrubovaniu tropických pralesov?
Prečo niektoré krajiny, napríklad Škótsko, podporujú výskum vodíkovej technológie s falošným prísľubom vodíkovej ekonomiky?
Hlavný zdroj: Euan Mearns, TheOilDrum
P.S. Nesúhlasím celkom s autorom v tom, že by sme mali prestať financovať výskum možného využitia vodíku, mali by sme ale o ňom ale prestať hovoriť ako o možnosti, ktorá nahradí v krátkom časovom horizonte úbytok ropy. Rovnako tak súhlasím, že najlepšou (a asi jedinou) technológiou sú elektromobily (aj keď sú zatiaľ drahé). Tiež nie je jasné, ako zvyšovanie (energetickej) účinnosti SAMO O SEBE môže viesť k celkovému zníženiu spotreby – pozri Jevonsov paradox.