Tentokrát chce Obama a jeho vláda v priebehu 6 rokov podporiť budovanie infraštruktúry:
„opravou ciest, železníc a pristávacích dráh" a financovaním „inovatívnych projektov v doprave"
Tu je graf globálnej ťažby ropy:

Tu je graf spotreby ropy v Severnej Amerike:

Spotreba ropy v USA už nikdy nedosiahne úrovne z rokov 2005-6 a trendovo bude klesať. Nedávny nárast v spotrebe ropy je len dočasný a začne klesať spolu s poklesom predaja a cien domov.
Je možné, že niektoré existujúce cesty by bolo vhodné opraviť, aby na nich mohlo v budúcnosti jazdiť pár superboháčov na elektromobiloch. Zväčša sú ale peniaze na opravu existujúcich ciest, respektíve budovanie ciest nových či pristávacích dráh vyhodené.
A nie, ani počet predaných automobilov (na benzín) už v USA nebude pribúdať (a nielen tam):

Zdroj: Calculated Risk
Všimnite si, že v auguste 2010 (prerušovaná čiara) sa predalo menej automobilov ako pri maxime recesie v roku 1991, kedy bola menšia populácia a menej registrovaných vodičov.
A ani počet najazdených kilometrov neprekročí maximum z roku 2007:

Zdroj: Calculated Risk
A ani počet predaných postavených domov neprekročí maximum z roku 2005 (a ich ceny budú naďalej klesať, keďže klesá aj počet novo postavených domov):

Zdroj: Calculated Risk
Podobnosť medzi spotrebou ropy a počtom predaných postavených domov je iba náhodná.
Treba komentovať pristávacie dráhy pre lietadlá?
Niečo celkom iné sú investície do železničnej dopravy (ktorá mimochodom v USA takmer neexistuje). Tie podporujem, keďže vlaková osobná a nákladná doprava je jeden z energeticky najúčinnejších spôsobov prepravy ľudí a tovaru.
Podpora "inovatívnych projektov v doprave" je behom na dlhé trate. Dlhodobo, v horizonte 10-ročí, však môže pomôcť.
A nechce Obama radšej podporiť krachujúcu verejnú dopravu?
Slovami Davida Cohena:
"The entire society has turned to a shit".
Ale kto som ja, aby som radil Obamovi :-) Možno by mu poradili lepšie účastníci "Peak oil" konferencie, ktorá sa bude v konať vo Washingtone 7-9 októbra.