Začneme klasicky, vložte Cube (ak sa tam už nenachádza). Z tejto pozície budeme vychádzať pri každom Modifieri.
Mirror

Posuňte si útvar mmimo stredu súradnicovej sústavy, aby ste videli výsledky. Mirror funguje ako klasické zrkadlo s tým, že ako zrkadliaca plocha sa používa rovina kolmá na zvolenú os prechádzajúca stredom (Centre) objektu. Aby ste Mirror vôbec videli, v Object Mode zapnite CentreCursor. Odporúčam nechať si Cursor v strede súradnicovej sústavy (default).
<-obrazok->
Výhodu tvorí pri symetrických tvaroch - modelujete jednu stranu (väčšinou nejakého dopravného prostriedku, no ak chcete môžte ho využiť aj na organické tvary) a automaticky vidíte výsledný tvar, ktorý vyrenderujete.
Takisto je pri tvorení napr. áut vhodné zapnúť voľbu Do Clipping - zabezpečí, aby ste pri editácii neprešvihli zrkadliacu plochu.
Merge Limit: je možné nastaviť od 0 do 1 s presnosťou na 4 desatinné čísla. Je to vzdialenosť od zrkadliacej plochy, pod ktorú sa častice automaticky spoja. Treba vyskúšať.
Build
Samozrejme zapneme modifier Build a pre lepšiu názornosť subdividujeme objekt niekoľkokrát (podľa chuti a sily vašej mašiny).

V danom čase (atribút Length, jednotky sú frames - snímky; atribút Start, udáva číslo snímku) sa budú pridávať polygóny tak, aby vznikol vytvorený objekt. Čím viac polygónov objekt obsahuje, tým efektnejší bude tento postup. Podľa potreby môžte zapnúť Randomize, čo nie je nič iné ako randomizácia (znáhodňovanie - nenašiel som lepší jednoslovný ekvivalent) celého procesu. Seed udáva, ako veľmi náhodne majú byť polygóny vyberané.
Huf, zase ďalší tutoriál. Som zvedavý, dokedy ma budete tolerovať :)