vyskúšať našu verejnú dopravu. A tak poďho na vlak. Zakúpenie lístku cez internet bolo rýchle a jednoduché a po vzhliadnutí fotografii na stránke ŽSS som sa začala na cestu vlakom tešiť. Vybrali sme si vlak InterCity - vlak najvyššej kvality ako uvádzala spomínaná stránka.... super tak si cestu už len užiť.
Príchod na hlavnú stanicu, bol samozrejme sklamaním ..... ani po tak veľmi dlhej dobe, sa tam nič nezmenilo, ale keďže sa v médiach kde tu niečo o stanici napíše, tak sa to dalo čakať.
Ale čo bolo väčším sklamaním bol samotný vlak v skutočnosti. Mali sme lístky do 2. triedy, vozeň 4. Možno našou neskúsenosťou s cestovaním vlakom sme v prvom momente nevedeli, kde sa asi ten 4 vozeň nachádza...mali sme šťastie, staršia pani, ktorá tiež hľadala vozeň 4, si odchytila sprievodcu a ten jej ukázal vozeň 4. Boli sme hneď za lokomotívou. Jediné označenie vozňa 4 bol malý lístok nalepený na dverách vozňa a aj to len na prvých dverách. Niekomu kto cestuje častejšie sa možno toto zdá smiešne, ale pre cestujúceho raz za uhorský rok, by mohli železnice dané vozne označiť aj lepšie alebo skôr viditeľnejšie.
Konečne sme nastúpili....elektrické otváranie dverí poteší.....ja si pamätám ešte to klasické otváranie kde otvoriť dvere bolo v niektorých prípadoch nadľudský výkon. Prvé sklamanie bolo hneď v uličke bola tak úzka, že niektorí cestujúci s veľkým kufrom silno bojovali aby kufor tou uličkou prepchali.
No najväčším sklamaním bolo samotné sedenie. Sedadlo mi prišlo príliš úzke na komfortné sedenie niekoľko hodín vo vlaku a o mieste na nohy ani nehovorím. My sme cestovali cca. 2 hod., čo sa vydržať ešte dá ale 4-5 hod.?
Neviem asi som naozaj rozmaznaná ale vlak najvyššej kvality by som si predstavovala inak...určite viac životného priestoru... na sedenie... na nohy. Niekedy by možno bolo lepšie myslieť viac na cestujúcich a ich komfort, ako na to ako čo najviac ľudí napchať do jedného vozňa a predať čo najviac lístkov.
......ale možno som len rozmaznaná.
P.S. Samozrejme bolo by nespravodlivé nespomenúť služby vo vlaku tým naozaj niet čo vytknúť a to sa týka aj zamestnancov, boli milí a ústretoví.