Zhruba pred rokom po zavedení nového grafikonu sa z trate Košice – Prešov – Lipany úplne vytratili moderné poschodové vlaky radu 671. Museli sme si zvyknúť na staré vyše 40-ročné vlaky.
Pre lepšiu ilustráciu pripájam aj fotografie vlakov jazdiacich na mojej trati:


Viac už v mojom podnete na ŽSSK z 20.10.2017:
Dobrý deň,
Váš e-mail bol doručený. Toto je kópia e-mailu, ktorý ste odoslali z formulára na stránke http://www.slovakrail.sk/:
Ako funguje odoslanie podnetu na stránke http://www.zlepsujemesa.sk/ ? Chcel som odoslať podnet cez formulár v čom sa môžeme zlepšiť, ale nedostal som žiadnu informáciu, že formulár bol odoslaný. Robíte si z ľudí srandu? Cestujem denne na trase Prešov - Košice a rok, čo rok sa cestovanie zhoršuje. moje návrhy zadané do formulára:
Navrhujem nasadiť moderné súpravy aj na trase Košice - Lipany - Košice. Jazdia tu staré súpravy zo 70-tych rokov, ktoré sú smradľavé, špinavé a ich kapacita je nedostatočná. Navrhujem zvýšiť kapacitu súpravy na tejto trase v čase špičky a zaviesť polhodinový interval spojov medzi 5.00 - 9.00. Navrhujem zriadiť nové zastávky v rámci mesta Prešov, napríklad Prešov - Šidlovec.
poprosím vás o odpovede na moje otázky.
--
Železničná spoločnosť Slovensko, a.s.
Odpoveď ŽSSK z 6.11.2017. Prišla v PDF formáte, prekonvertoval som na obrázok:


Keďže nie všetky moje otázky boli zodpovedané a pri mojom opätovnom pokuse zaslať podnet cez (podľa môjho názoru recesistickú) stránku zlepšujemesa.sk som dopadol ako na začiatku. Stránka nereagovala na pokus o odoslanie. Mám podozrenie, že to je jej pravá funkcionalita:)) Pokračujem teda zadaním podnetu na adresu zssksesz@slovakrail.sk:
Dobrý deň,
Na základe vašej odpovede 3663/2017-SeSZ-Va som sa opakovane pokúsil zaslať podnet cez stránku zlepšujemesa.sk. Výsledok bol rovnaký ako 20.10.2017, žiadnu odozvu zo stránky som nedostal, to znamená opäť/stále je to nefunkčné.
Vo vašej odpovedi ste uviedli, že na trati Košice-Prešov-Lipany jazdia aj moderné poschodové súpravy radu 671. Túto informáciu som si už v lete overoval priamo u pracovníkov železníc a tí mi potvrdili, že tieto súpravy boli z trate stiahnuté a jazdia tu len staré 460-ky, tzv. pantografy a súpravy zložené zo starých vozňov. Takže buď máte nesprávne informácie alebo klamete. Ešte by som doplnil k tým pantografom. Táto trať spája druhé a tretie najväčšie mestá na Slovensku a jazdia tu iba tieto "historické" súpravy. Najväčším problémom je, že majú aj mnohé nefunkčné dvere, takže cestujúci musia kvôli vystupovaniu a nastupovaniu prechádzať cez susedné vagóny. Nefunkčné okná, z ktorých sa mnohé nedajú zavrieť alebo aj keď sú zavreté, prefukuje alebo prší cez ne. Mnohé sedadlá sú poškodené a posúvajú sa vám pod zadkom. Kúrenie je riešené spôsobom zapnuté = prekúrené alebo vypnuté = zima.
Neviem pochopiť a preto sa pýtam. Prečo v prípade meškania vlakov, čo je bežné, nie sú cestujúci informovaný včas, ale až tesne pred plánovaným odchodom vlaku? Pritom tieto informácie sú dostupné napríklad aj na vašej stránke mapa.zsr.sk. Stretávam sa s tým na stanici Prešov aj Košice. Podľa môjho názoru je to zámerné, aby cestujúci neodchádzali na autobusovú dopravu. Ja som kvôli tomu prestal poobede chodiť vlakom a radšej cestujem drahším, ale spoľahlivejším autobusom.
Ďalej ste mi nezodpovedali na otázku/návrh, prečo by ste nemohli zriadiť v rámci mesta Prešov ďalšie zastávky. Napríklad pre obsluhu občanov zo sídliska 3 - na rázcestí Šidlovec? Pre porovnanie Prešov má dve vlakové zastávky rovnako ako obec Drienovská Nová Ves.
Prečo neiniciujete štát s požiadavkou zvýšenia objednávky dopravných výkonov, keď vlaky jazdia preplnené a je tu potenciál ich väčšieho využitia. Malo by to byť aj v súlade s odporúčaním Hodnoty za peniaze, že dopravnú situáciu v Prešove je možné riešiť aj rozšírenou vlakovou dopravou. Navyše je to ekologickejšie ako iné druhy dopravy.
Ešte jeden postreh z nového pripravovaného grafikonu na tejto trase. Týka sa vlaku 8707, s odchodom z Prešova o 6.42. Vynechali ste zastávky na trase od Kysaku do Košíc a vlak by mal prísť do Košíc o 4 minúty skôr ako v terajšom grafikone. Prečo však neriešite to, že v Prešove stojí 8 minút a vo väčšine prípadov v Ličartovciach, kde sa míňa s oprotiidúcim vlakom stráca ďalšie minúty? Nebolo by logickejšie keby sa vlaky míňali v Kysaku?
Prečo vlak z Prešova nemá v Košiciach pevne dané nástupište a musíme často vystupovať na vzdialenej piatej koľaji? Vyskúšali ste si takéto vystupovanie? Peróny nie sú prispôsobené výške vagónov a sú úzke. Pre starších občanov je to zdraviu nebezpečné a čudujem sa, že som ešte nevidel žiaden úraz.
A ešte jedna závistlivá poznámka. Pre mňa je nepochopiteľné, že na tratiach napríklad do Čiernej nad Tisou (vozne mali dokonca aj USB zásuvky) alebo Popradu som sa stretol poväčšine s modernými osobnými vlakmi a u nás jazdia vlaky ako z múzea? Máte prehľad o vyťaženosti jednotlivých liniek a môžete ich zverejniť?
Naozaj posledná a priznám sa, že provokačná poznámka. Prečo som nápis Národný dopravca zazrel len na novších a IC vlakoch a nie na tých ktorými denne cestujem? Vy sami sa za to hanbíte?
Vopred ďakujem za vašu odpoveď, ale radšej by som bol ak by ste problémy naozaj začali riešiť.
P.S.
celú našu korešpondenciu som zverejnil aj na svojom blogu.
Teraz budem s napätím čakať na odpoveď a keby som bol utopista, čakal by som aj na zlepšenie. O výsledku vás budem informovať.