Cestujeme vlakom v 21. storočí, sága pokračuje

Presne po mesiaci som dostal odpoveď na moje pripomienky zaslané ŽSSK. Vo väčšine otázok ma odkázali na ŽSR a odpovedali len na časť mojich otázok.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Pre pripomenutie uvádzam link na predchádzajúci článok Cestujeme vlakom v 21. storočí.

Aby ste ma nepokladali za negativistu, uvediem aj niečo pozitívne. Za mesiac sa predsa len niečo zmenilo. Na „mojej“ trati Košice – Lipany – Košice už pribudli aj moderné poschodové vlaky. ŽSSK sľúbilo zavedenie regionálnych expresov (REX) na tejto trati od marca 2018. Tento vlak by mal zastavovať len v Kysaku a prejsť trať Prešov – Košice za 29 minút. Wow, ak toto naozaj zavedú! A čítal som aj rozhovor s generálnym riaditeľom ŽSSK, že sa zaoberajú myšlienkou zdvojkoľajnenia trate na úseku Prešov - Kysak.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Uvádzam aktuálnu odpoveď ŽSSK z 11.12.2017. Prišla v PDF formáte, prekonvertoval som na obrázok:

Odpoveď ŽSSK na môj 2. podnet
Odpoveď ŽSSK na môj 2. podnet 

Predsa len všetky moje otázky nezodpovedali, preto som ich pekne zoradil a očísloval, aby v tom mali prehľad :)

A ešte raz ich potrápim a píšem tentokrát na zsskOIK@slovakrail.sk 

odkiaľ mi prišla odpoveď, aj na zssksesz@slovakrail.sk

Dobrý deň,

Ďakujem za vašu odpoveď Q-552/2017-OIK-GU na môj podnet zo dňa 11.11.2017. Nezodpovedali ste mi na všetky moje otázky, sťažnosti alebo návrhy týkajúce sa kompetencii ŽSSK. Stručne ich zhrniem a opätovne vás žiadam o odpovede:

1. prečo je nefunkčný kontaktný formulár na stránke zlepsujemesa.sk? Funguje len v prípade súhlasu so zasielaním marketingovej komunikácie. Ja si neprajem takéto informácie dostávať. Nemôžem tým pádom podávať podnety?

SkryťVypnúť reklamu

2. Iniciovali ste štát s požiadavkou zvýšenia objednávky dopravných výkonov?

3. Je dôležitejšie vypravovanie vlakov v takte alebo včasný príchod do cieľovej stanice? Sami píšete, že vlak OS 8707 je čiastočne vedený mimo taktový systém.

4. Prečo nenasadíte na vlak OS 8707, kde je nedostatočná kapacita súpravu - Elektrická poschodová jednotka 671 s kapacitou 307 osôb? Prečo namiesto toho vypravujete - Elektrická jednotka 460 "pantograf" s kapacitou 256 osôb?

5. Máte prehľad o vyťaženosti jednotlivých tratí a vlakov?

6. Žiadam o informáciu o vyťaženosti vlakov na tratiach 188, 190 a 180.

7. Prečo na osobných vlakoch nie je označenie Národný dopravca?

SkryťVypnúť reklamu

Ostatné otázky podľa vášho odporúčania budem smerovať spoločnosti ŽSR.

Vopred ďakujem za vaše odpovede na všetky moje otázky.

Celú našu korešpondenciu zverejňujem aj na svojom blogu.

Toľko ŽSSK. Ďalšie otázky smerujem na ŽSR na adresu uvedenú na ich webe hovorca@zsr.sk :

Dobrý deň,

Chcem vás požiadať o odpovede na moje otázky, pripomienky a návrhy.

1. Prečo v prípade meškania vlakov (čo je bežné) nie sú cestujúci informovaný včas (5 až 10 minút pred plánovaným príchodom), ale až tesne (menej ako 5 minút) pred plánovaným odchodom vlaku?

Pritom tieto informácie sú dostupné napríklad aj na vašej stránke mapa.zsr.sk. Stretávam sa s tým na stanici Prešov aj Košice.

SkryťVypnúť reklamu

2. Je to zámer, aby cestujúci neodchádzali na autobusovú dopravu?

Ja som kvôli tomu prestal poobede chodiť vlakom a radšej cestujem drahším, ale spoľahlivejším autobusom.

3. Prečo vlak z Prešova nemá v Košiciach pevne dané nástupište a musíme často vystupovať na treťom nástupišti vľavo? Často aj na vzdialenej piatej koľaji.

Vyskúšali ste si takéto vystupovanie? Peróny nie sú prispôsobené výške vagónov a sú úzke. Pre starších občanov je to zdraviu nebezpečné a čudujem sa, že som ešte nevidel žiaden úraz.

Pre pripomenutie, Košice a Prešov sú druhé a tretie najväčšie mesto SR a denne sa medzi nimi presúvajú tisíce ľudí.

4. Kedy máte v pláne riešiť bezbariérový prístup z podchodov na nástupištia v Košiciach a Prešove?

Cestujúci majú problém pri nastupovaní s kočíkom alebo bicyklom, nie je tu žiaden výťah. Na rozdiel od napr. Česka kde sú vynovené nástupištia aj s výťahmi.

5. Prečo sa v Kysaku nastupuje na rýchlik smerom do Bratislavy (Žiliny) z koľaje č. 7?

Nástupište je veľmi úzke pre desiatky ľudí z PO, BJ, SK, VT. Nikdy neviete kde zastane váš vagón a keď to zistíte je neskoro, neprederiete sa tam. Ešte horšie je nastupovanie s bicyklom, preto radšej idem do Košíc.

6. Nemohli by ste na nástupište v Kysaku vyznačiť kde zastaví vlak a jeho jednotlivé vagóny? Cestujúci by sa podľa radenia vagónov vedeli lepšie postaviť pred príchodom vlaku.

7. Plánujete zrekonštruovať železničnú stanicu Kysak?

Vopred ďakujem za vaše odpovede na všetky moje otázky.

Celú našu korešpondenciu zverejňujem aj na svojom blogu.

Mojim cieľom nie je zamestnávať zamestnancov štátu vymýšľaním odpovedí na nepríjemné otázky, ale prispieť k zlepšovaniu ich služieb. Na moje veľké prekvapenie sa za krátky čas udiali pozitívne zmeny na zmieňovanej trati. Naivne si myslím, že je to aj prispením takýchto podnetov.

Nakoniec ešte jeden úsmevný postreh. ŽSSK sa chváli skrátením času cestovania na trati Bratislava - Žilina o 15 minút. Vzdialenosť 203 km prekoná tak rýchlik "už" za 2 hodiny a 31 minút! IC vlak dokonca za 01:52?

Zároveň som zachytil aj informáciu, že medzi Berlínom a Mníchovom skrátili čas cestovania o viac ako 2 hodiny a cesta na 623 km trati bude trvať 3 hodiny a 55 minút. Na Slovensku snáď v 22. storočí :)

Andrej Šverha

Andrej Šverha

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  111
  •  | 
  • Páči sa:  196x

Som zvedavý a to ma „núti“ cestovať. Rád objavujem nové miesta a nových ľudí. Čo ma charakterizuje? Sú to tieto myšlienky: "Mali by sme byť šťastní, že žijeme v tejto krajine, a to za akýchkoľvek podmienok. Aj sociálne slabší majú to, čo v mnohých krajinách nemá 90 percent ľudí. Už v Užhorode, päť kilometrov od našich hraníc, je iný svet." A môj druhý rozmer je: "V roku 2018 publikoval časopis The Lancet štúdiu, na ktorej sa zúčastnilo viac ako milión účastníkov. Výsledok bol jednoznačný - jazda na bicykli je druhou z najlepších aktivít zameraných na odbúravanie stresu (prvou bol kolektívny šport). Cyklisti zažívali až o 21,6 percenta menej dní, keď boli v zlom duševnom rozpoložení ako tí, ktorí nešportovali vôbec." Zoznam autorových rubrík:  CykloturistikaCestovanieNezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Radko Mačuha

Radko Mačuha

219 článkov
Marcel Rebro

Marcel Rebro

138 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

50 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu