Matúš Baňas
Regionálne príspevky v školstve - omrvinky, ktoré nič neriešia
„Slovensko čelí najmä vo väčších mestách významnému nedostatku učiteľov, čo negatívne ovplyvňuje kvalitu vzdelávania."
Človek ako každý iný so svojimi názormi a pohľadom na svet o ktorý sa rád podelím a zároveň sa obohatím o postrehy iných. Zoznam autorových rubrík: Súkromné, Nezaradené
„Slovensko čelí najmä vo väčších mestách významnému nedostatku učiteľov, čo negatívne ovplyvňuje kvalitu vzdelávania."
V posledných týždňoch sa začala mediálna kampaň Ministerstva školstva k chystanej reforme vzdelávania.
Ministerstvo školstva pred pár dňami podalo do medzirezortného pripomienkového konania novelu školského zákona.
Som pedagóg, učím 15 rokov a túžim zažiť obdobie v školstve, kedy by som mohol len učiť.
Som obyvateľom slovenskej obce, platiteľom daní, rodičom a aj pedagógom. Nasledujúce riadky venujem predstaviteľom ZMOS-u.
Uzatvárať dohody a deklarácie o spolupráci v rámci školstva je osožná vec pre všetkých zamestnancov tohto rezortu. Osožnejšia by bola, ak by sa o dodržiavanie dohôd či deklarácií všetky strany rovnako snažili, čo sa však nedeje.
Žijeme život v mediálnej dobe. Televíziou a internetom sme obklopení na každom kroku. V mnohom nám tieto výdobytky uľahčujú život, ale často nás oberajú o pochopenie skutočnej reality. Resp. nám podsúvajú imaginárnu realitu, ...
Kde bolo, tam bolo, v malebnej krajinke pod Tatrami žila skupina pedagógov a nepedagogických zamestnancov spokojne a šťastne. Pravidelne počúvali od svojich ministrov, predsedov vlád, primátorov a starostov, akí sú pre nich dôležití, ako si ich prácu neuveriteľne vážia a akou obrovskou prioritou sú pre celé vedenie štátu. Problém nastal, keď spomínanú skupinu zamestnancov školstva prestala baviť vykresľovaná ilúzia a rozprávke bol zrazu koniec. Stále sme dôležití, stále sme priorita, ale máme jednu podstatnú chybu, vyrástli sme z rozprávok ...
Podporte petíciu za prepracovanie systému kariérneho rastu pedagogických zamestnancov. Tento blog slúži ako oznam a výzva všetkým pedagogickým zamestnancom, ale aj všetkým ľudom, ktorým nie je ľahostajný vývoj a smerovanie dnešného školstva na Slovensku. Od začiatku školskej reformy prebehnú čoskoro dva roky a jej výsledkom je jedným slovom chaos. Jeden by možno dúfal, že po úvodných zmätkoch sa veci dajú do poriadku, ale v skutočnosti je opak pravdou.
Prečo má minister problém priznať si chybu? Prečo plody svojej neschopnosti a ne kompetentnosti hádže na svojich podriadených? Prečo haní a uráža učiteľov namiesto toho aby ich podporil? Prečo sa problémom nepostaví tvárou v tvár a nepovie pravdu? Jednoducho preto, že tento človek absolútne netuší čo robí a zrejme je aj pekne vymetený. Inak sa to už ani vysvetliť nedá.
Keby som žil v rozprávkovej krajine, tak sa nad tým všetkým čo zažívam a sledujem okolo seba len pousmejem, veď predsa každá rozprávka ma dobrý koniec. Bohužiaľ akokoľvek veci dejúce sa v mojom okolí vyzerajú neuveriteľne, sú realitou.