Pred tým, nežbudem pokračovať, chem Vás oboznámiť s troma základnými typmi návštevníkovVašej webstránky.
Vašu webstránkumôžu navštíviť 3 typy záujemcov a síce:
A., Kupujúci- Sú to návštevníci, ktorí sú užteraz rozhodnutí daný produkt kúpiť, len ešte nevedia, u koho si ho zakúpia.
B., Potenciálniklienti - sú to ľudia, ktorí hľadajú informácie, rozmýšľajú, rozhodujú sa pre kúpu. Oni súnajdôležitejšou skupinou Vašich návštevníkov, tvoria zhruba 10-20 % návštevníkov.
C., Neklienti -ľudia, ktorí sa dostali na Vašu stránku len náhodou, neplánujú si kúpiť Váš produkt ani teraz, ani v blízkejbudúcnosti. Sú to náhodní "surféri", a oni sú tí, ktorí Vašu webstránku budú najviackritizovať.
Je chybou, aktieto 3 skupiny nepoznáte. Je chybou, ak tieto skupiny neviete rozoznať. Jeobrovskou chybou, ak neviete ku ktorej skupine máte rozprávať.
Pozrime sa natieto skupiny bližšie.
A., Kupujúci
Oni sú najlepšínávštevníci Vašej webstránky. Oni sú tí, ktorí už presne vedia čo chcú,a vedia to, že tú vec chcú ihneď zakúpiť.
Predstavme si, že predávatetopánky. Ak k Vám zavíta kupujúci, už presne vie, že si chce kúpiť nejakétopánky, lebo staré už má ošúchané, deravé atď. Jeho nezaujímajú "zbytočnéreči".
Potrebuje zoznam Vami predávaných modelov, popis materiálu a farby,záručné a dodacie podmienky. Podľa týchto informácií sa rozhodnea objedná.
Kupujúci súnajlepší typ návštevníkov, ktorí môžu prísť na Vašu stránku. Majú len jedenháčik ...
Je ich veľmimálo. Podľa štatistických údajov sú to 1 až 2 % návštevníkov Vašej webstránky.
B., Potenciálni klienti
Ak zostaneme pripredchádzajúcom príklade, potom sú to ľudia, ktorí už majú toho po krk, že siráno obujú svoje topánky, po hodine užnohy majú úplne spotené, a keď poobede prídu domov topánky musia odložiť20 metrov pred vchodovými dverami, a manželka ich nepustí dovtedy, kým sineumyjú nohy.
Čo budú hľadaťtíto ľudia na internete? Topánky, v ktorých sa ich nohy nepotia! Ak prídudo klasickej predajne, môžu sa spýtať predavačky, ktoré sú také topánky. Alekoho sa môžu opýtať na internete? Nikoho! Vy musíte byť ten, kto rozmýšľadopredu.
Nič imneponúkate, ak na svojej webstránke budete mať len „suchý zoznam" ponúkanýchtopánok a značiek.
Ale keď začneteVašu webstránku s nadpisom: „Topánky, v ktorých sa Vaše nohynespotia" - určite Vašu stránku neopustí.
Potenciálniklienti sú najdôležitejšou skupinou Vašich návštevníkov! Oni sú tí, ktorýmmusíte rozprávať! Oni sú tí, ktorým musíte ponúknuť riešenie! Oni sú tí,ktorých Váš text nielen že nebude nudiť, ale doslova budú ,, hltať,, Vašeslová! Musíte ich Vašim textom presvedčiť, a oni budú u Vásnakupovať! Ale keď im nenapíšete,nevysvetlíte ako viete riešiť ich problém, Vašu stránku opustia, a budúnakupovať u konkurencie.
Potenciálniklienti tvoria zhruba 10 až 20 % všetkých návštevníkov Vašej stránky. Ak ichneoslovíte, ak sa nebudete s nimi rozprávať, pošlete ich ku konkurencií.Vašu webstránku musíte robiť pre nich, musíte rozprávať priamo im!
C., Neklienti
Oni tvorianajpočetnejšiu skupinu Vašich návštevníkov, dokopy 70 až 85 %. Oni sú tí, ktoríani teraz, ani niekedy neskôr neplánujú kupovať Váš produkt. Oni sú žiacizákladnej školy, ktorým nikdy nepredáte exkluzívnu spodnú bielizeň. Oni sú tíľudia v domove dôchodcov, ktorým nikdy nepredáte ten najnovší športiak.
A presne onisú tí, od ktorých dostanete najviac kritiky. Oni sú tí, ktorých nezaujíma Vašeriešenie, a preto ani nebudú čítať Váš text. Napriek tomu, Vám budú vyčítať, že máte veľa textua málo obrázkov na stránke, alebo budú kritizovať dizajn Vašej stránky.
Nemôžete siich všímať! Ak dátevypracovať takú webstránku, aby sapáčila aj neklientom, budete mať sícewebstránku, ktorá sa páči každému, ale stratíte jeho efektivitu, a aj množstvo potenciálnych klientov.