Goldberg prináša síce iba niekoľko tém, ktoré sú prepletené zmesou osobných zážitkov a faktov, ale pre neznalca princípov práce médií to nie je zbytočné čítanie. Celou knihou sa nesú dôsledky situácie, keď Goldberg napísal článok do WSJ o tom, ako jeho vlastná televízia CBS, ale všeobecne aj ostatné americké média, často nevedomky prezentujú ľavicovo-liberálne hodnoty. Odvtedy mal Goldberg množstvo osobných problémom, pozitívnych aj negatívnych reakcíí od priateľov, šéfov aj ostatných Američanov.
Goldberg sa vo svojej knihe zameral na niekoľko širších a dlhodobejších celospoločenských tém (napr. na rozdiel medzi vedeckými príčinami šírenia AIDS a mediálnou prezentáciou tejto témy) a poukazuje prostredníctvom nich na známy fakt, že novinári skôr nevedomky ako vedome, v dôsledku svojej výchovy a presvedčenia, ako aj v dôsledku spoločenského tlaku (Political Correctness) často prezentujú určité témy viac alebo menej zaujatou formou. Napríklad je zaujímavé dozvedieť sa, že menšie množstvo černochov a príslušníkov iných menšín v amerických zábavných a spravodajských programov nemuselo súvisieť len so skrytým alebo otvoreným rasizmom, ale skôr s úzkostlivým sledovaním preferencií divákov. Inými slovami, ekonomika je dôležitejšia ako údajný rasizmus.
Goldberg poukazuje aj na to, že novinári tvoria uzavretú spoločnosť, ktorá síce rada kritizuje iných, ale nemá rada kritiku vlastnej práce.
Goldberg ukazuje aj dvojitú tvár rôznych tv „osobností“ a najmä šéfov.
Kniha je vhodná ako doplnkové čítanie pre študentov zaujímajúcich sa o médiá a masovú komunikáciu, a to najmä z pohľadu vplyvu osobnostných a spoločenských faktorov na nestrannosť spravodajstva (nielen) v televízii.
Bernard Goldberg, Jak Novináři manipulují. 2005, Praha, Ideál.