Prvé použitie tohto výrobku bolo sklamaním. Audio formát prehrával bez problémov, pri prehrávaní cédečiek s mp3 formátom v ňom neustále praskalo, skladby sekal, preskakoval. Syn ma ironicky upozornil na informáciu na obale – elektronická ochrana proti preskakovaniu Anti Shock...
Prehrávač skončil v záručnej oprave. Po mesiaci sa vrátil s komentárom, že je bez chyby. Po prvom spustení bolo zrejmé, že jeho chybu sa nik nepokúsil opraviť. Opäť predajňa, opäť opravovňa, ďalší mesiac čakania. Po ňom správa – vymenená MPEG doska, je bez závad. Dcéra doň vložila CD a opatrne vydýchla. Prehrávač hral bez dovtedajších sprievodných znakov. Dovtedy, kým ležal na stole. Keď ho chcela vziať zo sebou – prehrávač bol predsa prenosný – začali s ním staré problémy.
Tretí krát sa prehrávač z opravy vrátil s tým, že nám údajne dali úplne nový výrobok. Chyba lávky – so starou chybou. Intervencia u predajcu dopadla zaujímavo – predavačka mi odporučila obrátiť sa priamo na výrobcu s tým, že ona sa s tým už nemieni zaoberať.
Tak som výrobok poslal výrobcovi – symptomatické bolo, že názov a sídlo sa medzičasom zmenili. Späť som dostal bez komentára ďalší nový výrobok tej istej značky. Krátka chvíľa očakávania – čo ak konečne...? – a po nej starý známy pocit sklamania. Prehrávač mp3 formát jednoducho neprehrával.
S tým aj tento výrobok v našej domácnosti skončil.
Možno by tento banálny príbeh nebol ničím zaujímavý, zvláštny. Jeho pointa je v inom. Keď som prehrávač reklamoval druhý krát, predavačka nevydržala a vybuchla, čo by som chcel za také peniaze a že som si mal kúpiť niečo drahšie a že vôbec – čo chcem od výrobku, vyrobeného v Číne. Za málo peňazí málo muziky... Nechcel som veriť vlastným ušiam. Ak niekto ponúka výrobok s deklarovanými funkciami za akúkoľvek cenu, tak tie funkcie chcem využívať. O čom inom je potom obchod? A informáciu o čínskom výrobku mi potvrdili aj v ďalšej predajni. Prezrel som detailne celý obal, všetky papiere od výrobku – ani náznak o inom výrobcovi, ako je OES. Myslím, že keby mi korpulentná pani predavačka povedala hneď na začiatku, čo za výrobok chcem kúpiť, tak som si mohol ušetriť problémy, peniaze a čas. Napokon – o pôvode výrobku sa nezmienil ani výrobca, hoci som ho v sprievodnom liste vyslovene žiadal o odpoveď. Celých deväť mesiacov trvala táto poľutovania hodná anabáza výrobku, ktorý sa nedal používať. Za ten čas zlacnel v akciovej ponuke výrobkov značky Orava z pôvodných 2200 na 1400 Sk.
Prvá verzia tohto článku, keď som si myslel, že po troch reklamáciách svoje trápenie skončím, končila konštatovaním – pokiaľ môžete, vyhnite sa sieti predajní Azor. Dnes však môžem skonštatovať, že ako všade inde, aj v obchode všetko záleží na ľuďoch. Neprívetivá predavačka odišla medzičasom do dôchodku a súčasný mladý predavač nezadal dôvod na nespokojnosť – konečnú reklamáciu uznal a po komunikácii s nadriadenými vrátil peniaze v plnej výške.
Tak či tak – kampaň je kampaň a mne môžu byť slovenské aj „slovenské“ výrobky ukradnuté. Neverte všetkému, čo sa tvári ako slovenské. Za vrátené peniaze sme kúpili nový prehrávač Panasonic, ktorý má na obale zreteľné označenie Made In China. Netvári sa, že je niečo iné, a hlavne – funguje.