Na druhý deň sa išla do banky opýtať, aby zistila o čo ide. Pracovník si upomienku prefotil a povedal, že to musí „vypátrať“, lebo hneď to zistiť nevie. Na ďalší deň sa išla opýtať ako sa to vyvíja. Pracovníčka, ktorá ju vybavovala, povedala, že to je niečo v spolupráci s asociáciou, ktorej je mama členom. Nemá sa vraj ničoho obávať, že všetko je v poriadku.
Keď mi toto všetko povedala, tak som sa rozhodol, že tam s ňou skočím a zistíme o čo vlastne ide. Veď pýtajú od nej peniaze a vyhrážajú sa pokusom o zmier. Začal som premýšľať o aký „podvod“ by sa mohlo jednať a tak som aj pristupoval k celej veci pri komunikácii s pracovníkom banky. Ten povedal, že účet už zrušil a všetko je vybavené. Keď som sa pýtal o aký účet vlastne išlo a prečo bol na jej meno, tak povedal, že v rámci kampane pre stálych klientov vytvárajú účty. Žiadna čiastka na ňom nebola a preto tam vznikol nedoplatok.
Poprosil som ho aby napísal na tú upomienku, že je to vybavené a opečiatkoval ju. Jeho vyjadrenie je nasledovné: „účet generovaný v rámci kampane banky zrušený 2.2.2006 – bez peňažných prostriedkov“. Zmluvu k účtu na nahliadnutie nemal (aby sme porovnali podpis), že to musí ešte zistiť. Pri odchode som mu povedal, že asi podáme trestné oznámenie na neznámeho páchateľa pre pokus o podvod, lebo mama žiadny takýto účet nevytvárala, nič nepodpisovala a ani nič nemohla z neho vybrať keď o ňom vlastne nič nevedela.
Po 15 minútach jej prišla vysvetľujúca sms, že účet je zrušený a všetko je vyriešené, správa bola podpísaná riaditeľkou pobočky. Asi ide o niečo zaujímavé, keď sa unúvala sama šéfka s písaním smsky.
Nerozumiem ako je možné, že banka vytvorí účet bez vedomia klienta, potom ho zruší ako by to bol účet v lokálnych potravinách a nepotrebuje na tieto úkony žiadne žiadosti ani podpisy. Ani tých 197 korún im už nechýba.
Možné príčiny by mohli byť v zlyhaní informačného systému, alebo ľudský faktor, alebo nejaký podvod. Stalo sa aj Vám niekedy niečo podobné?