V ponuke Formát – Automatický formát nájdete preddefinované tabuľky, ktoré môžete aplikovať na Vaše údaje. Aby sa aplikoval celý formát tabuľky je vhodné, aby vaše údaje obsahovali textový popis v riadkoch a stĺpcoch a celkové výpočty. Inak nemusí byť použitý na Vaše údaje automatický formát celý ako sa zobrazuje v ukážke. Najprv označte tabuľku údajov a potom vyberte požadovaný automatický formát. Kliknutím na OK sa aplikuje na Vaše údaje. Ak by ste neoznačili údaje, alebo bude aktívna bunka mimo rozsah nejakých hodnôt, tak Excel vypíše chybu, že nemá na čo aplikovať formát.

V prípade, že chcete upraviť preddefinovaný formát, kliknite na Možnosti a v spodnej časti okna formátu sa zobrazia položky, ktoré môžete vylúčiť z automatického formátu. Sú to formáty Čísla, Písma, Zarovnanie, Ohraničenie, Vzorky a Výška a šírka.
Stačí si to raz vyskúšať a nemal by byť problém s použitím, pretože je to jednoduchá vec. Ja to osobne občas používam na tabuľky, ktoré nie sú veľmi rozsiahle.