Okrem vyššie spomenutých aplikácii sú k dispozícii tieto:

Access – relačný databázový systém , ktorý Vám umožní jednoduchšie spravovať väčšie množstvo údajov ako Excel. Tento program už vyžaduje vyššie znalosti práce so správou dát, nakoľko bez vhodného návrhu tabuliek databázy, by celý systém nemusel efektívne pracovať. Vytváral som rôzne aplikácie od evidencie zmlúv, zákazníkov a tovaru po výpočet provízii pre obchodníkov z uzatvorených obchodov až po registráciu vín na súťaž pre spolok vinárov. V Access si môžete vytvoriť a pre svoje potreby prispôsobiť celú aplikáciu od formulárov po zostavy a dátové stránky.

InfoPath – aplikácia na spracovanie XML, ktorá umožňuje vytváranie dynamických formulárov , vypĺňanie a odosielanie dát do iných systémov pomocou XML. Nevýhodou je to, že vytvorený formulár je možné vyplniť iba cez InfoPath a nie napr. cez webový prehliadač. To vyžaduje, aby všetci, ktorí budú vypĺňať formuláre mali k dispozícii túto aplikáciu. Využiť ju môžete napr. na zber údajov od obchodníkov, ktorí vyplnia formulár podobný papierovému a kľúčové údaje potom môžete overovať a následne spracovať a analyzovať v MS Excel.

Publisher – slúži na jednoduché spracovanie DTP . Môžete vytvárať firemné brožúry, marketingové materiály, letáky a pod. Výborné využitie nájdu rôzne spolky, organizácie, študentské noviny a i., ktoré nemajú rozpočet na profesionálne nasadenie DTP aplikácii. Mimo edície Professional, sú k dispozícii aj samostatne dostupné aplikácie:

FrontPage – určený na vytváranie a správu webových stránok . Môžete vytvárať statické aj dynamické stránky napr. pre službu Windows SharePoint Portal Services (alebo SharePoint Portal Server), ktoré sú vhodné na firemný intranet tzv. companyweb. WSS sú bezplatne dostupné pre rodinu Windows Server (Win 2003, SBS 2003, ...).

OneNote – umožňuje vytváranie a správu poznámok v rôznej forme vrátane rukou písaných v Tablet PC.

Visio – aplikácia na tvorbu rôznych technických a podnikových diagramov , s možnosťou prepojenia na databázy. Môžete vytvoriť organizačnú schému firmy z údajov v Excel tabuľke, alebo dokumentovať databázu Access a vytvoriť schému tabuliek. Pomocou doplnkov tretích strán je k dispozícii možnosť vytvorenia schémy počítačovej siete a databázy Active Directory.

Project – vhodný na projektové riadenie , správu zdrojov a optimalizovanie práce na projektoch. Využitie je napr. pri projekte stavby (samozrejme aj iných projektov), kde môžete podľa zadaných vstupných údajov organizovať práce jednotlivých tímov a riadiť projekt podľa časového harmonogramu.
Vyššie popísané aplikácie pri použití serverov (napr. Project server) umožňujú efektívnu tímovú prácu a zdieľanie informácii, ktoré môžu vo väčších firmách výrazne zjednodušiť rôzne činnosti. Nepopisoval som doplnkové aplikácie (Picture Manager, Snapshot Viewer, a pod.), ktoré sú tiež k dispozícii.