Robil som pre jednu firmu nejaké databázy potrebné pre ich špecifický typ podnikania. Keď som to mal celé hotové, tak som rozdelil databázu na dva samostatné súbory. Skopíroval som to do firemných počítačov a pracovníci začali postupne napĺňať tabuľky. Nakoľko mali požiadavku na sieťovú prácu, bolo potrebné využiť sprievodcu prepojených tabuliek a nastaviť správne cesty k mdb súboru, aby sa všetky údaje aktualizovali všetkým pracovníkom.
Po čase sa vyskytla požiadavka na doplnenie novej funkcionality, ktorá vyplynula z ich podnikania. Pri rozdelenej databáze môžete bez problémov upravovať dotazy, formuláre, zostavy atd. bez toho, aby sa nejako ovplyvnili firemné údaje. Potom už len stačí súbor skopírovať do firemných počítačov a hneď sú k dispozícii aktuálne údaje a nová funkcionalita. Bez nutnosti robenia nejakých zásahov do údajov, ktoré sa nazbierajú počas využívania databázovej aplikácie. Databázu rozdelíte cez ponuku Nástroje> Správa databázy > Rozdeľovanie databázy. V zobrazenom okne kliknete na Rozdeliť databázu a v ďalšom okne zadáte názov a miesto kam sa má nový súbor s tabuľkami uložiť.

Ak budete potrebovať nastaviť cesty k súboru s tabuľkami z iných počítačov je potrebné v ponuke Nástroje> Správa databázy> Správca prepojených tabuliek vybrať, ktoré tabuľky potrebujete prepojiť (zakliknutie položky Vždy zobraziť dotaz na zadanie umiestnenia zobrazí pre každú tabuľku okno na výber mdb súboru).

Kliknutím na OK sa zobrazí okno, v ktorom vyhľadáte potrebný mdb súbor a prepojenie sa vytvorí kliknutím na Otvoriť. Takto môžete upraviť cesty aj k viacerým mdb súborom s tabuľkami (viď. obr 2).