"Dámy a páni, veža nám bohužiaľ dala úplne (áno, úplne!) chybné informácie o viditeľnosti. Pre druhý pokus o pristátie preto už použijeme autopilota."
Druhý pokus, lietadlo letí bez najmenšieho zaváhania a pristáva tak hladko, ako sa len dá - rozhodne hladšie, ako kedykoľvek inokedy v snehovej búrke a hmle.
Jeden z najlepších novinových textov mal minulý rok Economist, ktorý napísal, ako by vyzerali povinné predletové inštruktáže pre cestujúcich v lietadlách, ak by sa v nich mala hovoriť pravda. Navrhujem k nemu doplniť ešte jednu pasáž do obligátnych hlásení pilotov počas letu:
"Dámi a páni, hovorí k vám kapitán. Naše lietadlo riadi počas väčšiny letu počítač. Ja mám na starosti vzlet a pristátie, ale len vtedy, keď sú dobré podmienky - vtedy to viem urobiť skoro tak dobre, ako on.
Už niekoľko rokov by na palube nebol potrebný žiaden pilot, vy, cestujúci, by ste sa však nedokázali zmieriť s tým, že vkladáte život do rúk stroja - z iracionálnych dôvodov sa oveľa bezpečnejšie cítite, ak ste v rukách niekoho rovnako omylného, ako vy sami.
V skutočnosti by som ja sám nemal ani teraz na palube žiadnu šancu, ak by počítač zlyhal, ale tým sa nenechajte rozptyľovať.
Dlho som však študoval, mám nadpriemernú inteligenciu a dlhoročné skúsenosti a tak je pre aerolinky jednoduchšie nechať všetko po starom, ako riskovať, že si cestujúci uvedomia moju nadbytočnosť v kabíne. Letušky čoskoro začnú podávať chladené nápoje a ľahký olovrant. Želám vám príjemný zvyšok letu.

Svinská hmla ráno v Ženeve.