Ale ja aj práve preto tvrdím, že musíme myslieť aj na bikerov, ktorí toho nepotrebujú vždy veľa. Cyklotrasy totiž nemusia byť vždy novovyasfaltované (ako na Bystrickej cyklomagistrále), s odpočívadlami (ktoré vandali s obľubou ničia, ako naposledy na cyklotrase medzi Vodným dielom v Žiline a Budatínskym hradom). Najdôležitejšie je značenie, aby človek neblúdil horami-dolami, hoci aj to má svoje čaro. Na takéto bicyklovanie však treba mať čas a v dnešnom uponáhľanom svete je fajn vedieť, keď sa vyberáte na nejakú trasu, akú vzdialenosť máte pred sebou. A potom to už len záleží od kondičky, či zlomíte svoj osobák alebo si ležérnou šesťkilometrovou rýchlosťou za hodinu prejdete vybraný úsek. Dnes sa cyklotrasy dostali aj do povedomia kompetentných a už sa hovorí čoraz častejšie aj o cyklodoprave. Budem rád, keď sa slová premenia na činy a aj takto sa odťažia centrá miest od prehustenej dopravy.
Cyklotrás má náš kraj najviac na Slovensku. Myslím tým značených, na ktorých sa nestratíte, ak sa však nestane, že aj na smerovníky siahnu vandalské ruky. Majú zmysel pre nás, ktorí tu žijeme, ale čoraz viac sa dostávajú do pozornosti návštevníkov nášho kraja. Je potešiteľné, že sa aj takto rozvíja turistický ruch, lebo môžeme využiť prírodné danosti a krásy Považia, Kysúc, Turca, Oravy a Liptova. A najlepšie ich človek precíti a zažije na vlastnej koži zo sedla bicykla. Takže neváhajte a pri dobrom počasí to vyskúšajte. Takmer 3 tisíc kilometrov cyklotrás totiž čaká na svojich návštevníkov. Nepridáte sa?