
Ak sledujete telévíziu cez satelit, po optickej, alebo DSL linke, prípadne máte pevnú linku od tohto operátora, ste možno aj vy členom maxklubu. V podmienkach členstva maxklubu je napísané toto: Body, ktoré neboli vymenené za odmeny do 3 rokov odo dňa ich nadobudnutia strácajú svoju platnosť a zanikajú, ak nedôjde k ich zániku skôr z iného dôvodu. Člen max klubu berie na vedomie a súhlasí, že ST nie je povinný osobitne ho informovať o dni zániku jeho klubových bodov.
Argumentujete tým, že vy ste nič také pri vstupe do maxklubu nepodpisovali? Samozrejme, toto neplatí od začiatku, iba pár rokov. Takže aj keď ste to nepodpisovali, T-com sa rozhodol, že sa to vzťahuje aj na vás.
Gratulujeme novomanželom, koľko nás to stálo?
No to už pravdepodobne nezistíte. Zaráža ma tento prístup T-comu k svojím zákazníkom, pretože v dnešnej dobe je väčšina z nás v nejakom vernostnom programe, alebo partnerskom programe. Častokrát aj vo viacerých a ja osobne som sa so žiadnou takouto zákernosťou nikdy v žiadnom nestretol.
Aby toho nebolo málo, pripravte sa na bullteriérov v call centre. Keď som si všimol, že nám prepadajú body, rozhodol som sa zakročiť a všetky body v rodine preniesť na jednu kartu, aby som si mohol vybrať niečo lepšie a užitočnejšie. Aj to sa dá, ale nebudú vás o tom informovať – predsa je len lepšie, keď tie body prepadnú a T-com to nebude nič stáť. Podal som cez internet v paneli maxklubu žiadosť o preposlanie bodov z jednotlivých kariet na jednu kartu. Odpoveď ma prekvapila:
"S polutovanim Vam oznamujeme, ze Vasu poziadavku nie je mozne vybavit formou elektronickej korespondencie. V pripade zaujmu o presun klubovych bodov je potrebne aby clen Max klubu, ktory pozaduje presun, objednavku realizoval telefonicky na bezplatnej linke Max klubu na cisle 0800 123999 v pracovnych dnoch od 8:00 do 20:00. S pozdravom, Vas Max klub"
Na diakritiku maxklub se.. rovnako ako na nás :-). Nevzdal som sa, aj keď som považoval vybaviť to cez internet za jednoduchšie ako cez call centrum v určených hodinách. Zavolal som tam, aby som zistil nasledovné. Na objednanie tovaru vám stačí číslo vernostnej kartičky a pin, ale na preposlanie bodov vám po novom treba celú faktúru a aby nedošlo k „zneužitiu“. Podľa optiky T-comu je menšie zneužitie prepadnutie bodov? Povedal som si OK, nevybavím v rámci rodiny tých, od ktorých momentálne nemám faktúru – vybavím aspoň tých, od ktorých faktúru mám. Keď prišiel pitbull na druhej strane na to, že ako podmienka na moje odradenie nestačí len faktúra, okamžite pridal ďalšiu. Volať musí ten, na koho je linka vedená. Pár sekúnd predtým nevadilo, že nejaký muž chce prepisovať body z karty vedenej na ženské meno. Bolo jej teda jasné, že nevolá majiteľka karty!
Ale tu už ozaj môžete naraziť na problém. Ak máte starých rodičov ďaleko od seba, alebo im už hlava šlape trošku horšie, alebo pomalšie, prípadne slabšie vidia sú mimo hry. Sami nezvládnu nájsť potrebné údaje na faktúre a dotiahnuť celú akciu do konca. Zrejme s tým aj T-com ráta, keď nastavil manipuláciu a využívanie vernostného programu takto. Verím, že ani marketingové hlavy v T-come nedúfajú že naši starí rodičia budú vedieť využívať „výhody vernostného programu“ cez internet. Pravdu povediac, nemám ani záujem ich nechať takto stresovať pre body od T-comu.
Tak nech žijú novomanželia, svadobné dary z „vernostného“ (u T-com: odvodené od slova veriť) katalógu maxklub darujeme my...