Najskôr sa zamerajme na cieľovú skupinu. Kofola má medzi značkami viacero produktov (okrem iného). Práve tento nápoj je pomerne dominantný a všeobecne známy. Kofola preto nepotrebuje špecializované "náborové" reklamy určené pre dynamický rast trhu. Postačuje jej aj udržiavacia a pripomínacia reklama. V stručnosti povedané: sme tu, sme stále rovnako dobrí a máme niečo nové, vyskúšajte to. Je zameraná na mladých ľudí. To je prvá a posledná vec, ktorú nová "bylinková" reklama spĺňa.
Karel Hrbek, senior brand manager Kofoly, sa v duchu pokračujúcej stratégie "Keď ju miluješ, nie je čo riešiť" vyjadril pre portál Stratégie SK, že spot rozpráva ľúbostný príbeh. Pánovi Hrbekovi treba taktne naznačiť, že ľúbostný a sexuálny motív sú dve odlišné veci. Navyše sa odohráva medzi žiakom strednej školy (naznačili triedu 4B) a učiteľkou, čo je prinajmenšom neetické a kontroverzné. Každý príbeh v reklame má ale jedného autora, teda človeka, ktorého tento príbeh napadne a následne sa kampaň spracuje. Tieto reklamy prichádzajú na rad vtedy, keď už nie je k dispozícii žiadna kreatívna myšlienka.
Prečo by som si mal kúpiť bylinkovú Kofolu? Čo v tomto spote definuje jej kvality, parametre, vlastnosti? Je to nový produkt, nie starý, ktorý by sme už poznali. Diskutovali sme o tom na Facebooku, je to 50/50. Určitých ľudí zaujme - baba je sympatická.
Otázka do diskusie: Je to vhodná reklama? Myslíte, že ju Rada pre reklamu pozastaví?