Kofola: Keď ju miluješ, tak ju ...

Na čo mysleli v agentúre Kaspen/Jung v.Matt, keď pripravili sexistickú reklamu novej bylinkovej Kofoly? Kampaň má odrážať požiadavky zadávateľa, stotožniť spotrebiteľa s produktom, zaujať ho jasným posolstvom a vyzdvihnúť kvality produktu. Bylinková Kofola teda prináša chuť na sex. Sex s učiteľkou v škole. Pokiaľ sa s týmto stotožňuje Kofola, tak skutočne nie je čo riešiť. Analýza a video reklamy v článku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (59)

Najskôr sa zamerajme na cieľovú skupinu. Kofola má medzi značkami viacero produktov (okrem iného). Práve tento nápoj je pomerne dominantný a všeobecne známy. Kofola preto nepotrebuje špecializované "náborové" reklamy určené pre dynamický rast trhu. Postačuje jej aj udržiavacia a pripomínacia reklama. V stručnosti povedané: sme tu, sme stále rovnako dobrí a máme niečo nové, vyskúšajte to. Je zameraná na mladých ľudí. To je prvá a posledná vec, ktorú nová "bylinková" reklama spĺňa.

Karel Hrbek, senior brand manager Kofoly, sa v duchu pokračujúcej stratégie "Keď ju miluješ, nie je čo riešiť" vyjadril pre portál Stratégie SK, že spot rozpráva ľúbostný príbeh. Pánovi Hrbekovi treba taktne naznačiť, že ľúbostný a sexuálny motív sú dve odlišné veci. Navyše sa odohráva medzi žiakom strednej školy (naznačili triedu 4B) a učiteľkou, čo je prinajmenšom neetické a kontroverzné. Každý príbeh v reklame má ale jedného autora, teda človeka, ktorého tento príbeh napadne a následne sa kampaň spracuje. Tieto reklamy prichádzajú na rad vtedy, keď už nie je k dispozícii žiadna kreatívna myšlienka.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prečo by som si mal kúpiť bylinkovú Kofolu? Čo v tomto spote definuje jej kvality, parametre, vlastnosti? Je to nový produkt, nie starý, ktorý by sme už poznali. Diskutovali sme o tom na Facebooku, je to 50/50. Určitých ľudí zaujme - baba je sympatická.

Otázka do diskusie: Je to vhodná reklama? Myslíte, že ju Rada pre reklamu pozastaví?

Matej Bórik

Matej Bórik

Bloger 
  • Počet článkov:  150
  •  | 
  • Páči sa:  6x

Žijem v Martine a pracujem ako konzultant pre komunikačné stratégie a marketing v združení METRO, ktoré som založil v roku 2013. Našou misiou je poskytovať pomoc neziskovým organizáciám, iniciatívam a podnikateľom pri realizácii projektov. Zoznam autorových rubrík:  technikamarketingkomentáresci-fi ?svetprávovedavšeobecnesúkromnézakázané

Prémioví blogeri

Marian Nanias

Marian Nanias

274 článkov
Lucia Nicholsonová

Lucia Nicholsonová

207 článkov
Tupou Ceruzou

Tupou Ceruzou

315 článkov
Karol Galek

Karol Galek

115 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu