Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Matej Bórik

Matej Bórik

Bloger 
  • Počet článkov:  150
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Žijem v Martine a pracujem ako konzultant pre komunikačné stratégie a marketing v združení METRO, ktoré som založil v roku 2013. Našou misiou je poskytovať pomoc neziskovým organizáciám, iniciatívam a podnikateľom pri realizácii projektov. Zoznam autorových rubrík:  technikamarketingkomentáresci-fi ?svetprávovedavšeobecnesúkromnézakázané

právo

Tovar z bazáru: na čo si dať pozor pri kúpe z druhej ruky

Matej Bórik

Tovar z bazáru: na čo si dať pozor pri kúpe z druhej ruky

Kúpa tovaru cez elektronický bazár alebo aukciu je čoraz populárnejšia. Základným kameňom sú obchodné podmienky a celý systém predaja. Ako postupovať v rôznych prípadoch pri kúpe tovaru cez bazár sa dozviete v nasledujúcom článku.

  • 29. okt 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 10 788x
  • 0
Stretnutie s doménovým špekulantom.

Matej Bórik

Stretnutie s doménovým špekulantom.

Najskôr spravil ponuku na predaj domény. Potom len na prenájom a neskôr tvrdil, že tam chystá veľký projekt - preto na nej nič nebeží. Slabšie povahy by interview s doménovým špekulantom nezvládli. Ak sa chcete niečomu takému vyhnúť a mať svoj biznis plne pod kontrolou, čítajte nasledujúci článok. Týka sa aj Obyčajných ľudí a to doslova.

  • 10. nov 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 5 903x
  • 41
Univerzita sv. Cyrila a Metoda a čudné podnikanie.

Matej Bórik

Univerzita sv. Cyrila a Metoda a čudné podnikanie.

Prvý deň štúdia položili na stôl vypísané šeky. My sme občianske združenie a poskytneme Vám nadštandard. Áno a okrem toho dostali študenti aj iné. Bude za UCM ďalšia kauza diplomov? Investigatívna reportáž.

  • 7. sep 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 818x
  • 13
Vodič autobusu ma obvinil z ohovárania a vyhrážania. Mal smolu.

Matej Bórik

Vodič autobusu ma obvinil z ohovárania a vyhrážania. Mal smolu.

Predstavte si ako nastupujete do MHD, chcete si kúpiť lístok a nie je Vám to umožnené. Lebo platíte desaťeurovou bankovkou. V tomto prípade som využil osvedčenú taktiku a neustúpil som. Myslel som, že ho v tej kabínke rozdrapí, ale zvládol to. Napokon v peňaženke mal milión drobných a tiež päťky. A to podčiarkujem. Ako to dopadlo? V článku sa dočítate aj o legislatívnych úpravách tohto problému.

  • 19. nov 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 14 939x
  • 308
Zvláštne praktiky Správy ciest pri náhrade škody.

Matej Bórik

Zvláštne praktiky Správy ciest pri náhrade škody.

Začiatkom júna som prebehol cez riadne hlbokú jamu, výsledkom bol poškodený disk, bublina na pneumatike a nesprávna geometria. Poslal som žiadosť o náhradu škody, ktorá bola po dvoch mesiacoch zamietnutá. Ja som z toho vyšiel spokojný, našťastie. V článku je postup, ktorý Vám možno pomôže, ak sa stane podobná nehoda.

  • 18. okt 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 687x
  • 36
Keď Vám skopírujú články a stratíte chuť písať...

Matej Bórik

Keď Vám skopírujú články a stratíte chuť písať...

Na tomto blogu som publikoval do mája 2010. Potom som sa dozvedel nemilú vec. Jeden internetový magazín si veselo publikoval moje články len tak... kto chce vedieť ako to dopadlo, nech číta ďalej.

  • 14. okt 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 038x
  • 175
Príručka správneho spotrebiteľa - reklamácie elektroniky (III časť)

Matej Bórik

Príručka správneho spotrebiteľa - reklamácie elektroniky (III časť)

Na reklamačnom oddelení pracujem už viac ako dva roky. Počas tohto obdobia mi prešlo rukami viac ako 2500 reklamácii. Každá je jedinečná a posudzuje sa individuálne. Nezáleží na cene, vzhľade ani druhu výrobku. Prioritou je dodržiavanie zákona. Tretia časť seriálu je o tej najmenej príjemnej kapitole - zamietnuté reklamácie a náhrada škody.

  • 2. feb 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 8 372x
  • 17
Príručka správneho spotrebiteľa - reklamácie elektroniky (II časť)

Matej Bórik

Príručka správneho spotrebiteľa - reklamácie elektroniky (II časť)

Na reklamačnom oddelení pracujem už viac ako dva roky. Počas tohto obdobia mi prešlo rukami viac ako 2500 reklamácii. Každá je jedinečná a posudzuje sa individuálne. Nezáleží na cene, vzhľade ani druhu výrobku. Prioritou je dodržiavanie zákona. Článok je druhou časťou seriálu o reklamáciách, ktorý som pre Vás pripravil. V tejto časti rozoberiem proces prijatia reklamácie a jej kladné vybavenie (oprava, výmena, zľava, vrátenie peňazí). Špecialitou je reklamácia darčeka.

  • 1. feb 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 9 087x
  • 7
Príručka správneho spotrebiteľa - reklamácie elektroniky (I časť.)

Matej Bórik

Príručka správneho spotrebiteľa - reklamácie elektroniky (I časť.)

Na reklamačnom oddelení pracujem už viac ako dva roky. Počas tohto obdobia mi prešlo rukami viac ako 2500 reklamácii. Každá je jedinečná a posudzuje sa individuálne. Nezáleží na cene, vzhľade ani druhu výrobku. Prioritou je dodržiavanie zákona. Dvojdielny seriál bude o nákupe elektroniky a jej následnej reklamácii - vo všeobecnosti.

  • 31. jan 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 8 935x
  • 13
Reklamácia v spoločnosti FaxCopy - bolo to na dlhé lakte.

Matej Bórik

Reklamácia v spoločnosti FaxCopy - bolo to na dlhé lakte.

V Martinskej pobočke spoločnosti FaxCopy sme reklamovali notebook. Reklamácia nebola uznaná, dokonca sa malo platiť... Keď obsluha ani riaditeľ nepoznajú Zákon na ochranu spotrebiteľa, treba použiť všetky zákonné prostriedky. Neustúpili sme a vďaka vytrvalosti nám vrátili späť 1261 eur. Ak chcete vedieť na čo si dať pozor pri "neuznanej" reklamácii, čítajte ďalej.

  • 15. jan 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 5 436x
  • 145
Sfalšovali podpisy žiakov a uzavreli poistné zmluvy s DSS

Matej Bórik

Sfalšovali podpisy žiakov a uzavreli poistné zmluvy s DSS

Celý rok si museli kamarátky vytrpieť psychický nátlak od podvodníčok i rodičov. A výsledok vyšetrovania? Vrátenie odmien z poistiek DSS-ke a podmienečné tresty. Zmluvy ostali v platnosti. Toto je príbeh desiatich žiačok strednej školy, ktoré sa nechali dobehnúť vlastnou spolužiačkou...

  • 13. nov 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 10 269x
  • 139
Boj s veterným mlynom - zamestnávateľ vs. zamestnanec

Matej Bórik

Boj s veterným mlynom - zamestnávateľ vs. zamestnanec

Jeden rok, mnoho problémov, zamestnanecký spor a jeho výsledok - podarilo sa.

  • 16. mar 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 086x
  • 31
Vláda prijala zákon, ktorý platil len pre rýchlych dôchodcov

Matej Bórik

Vláda prijala zákon, ktorý platil len pre rýchlych dôchodcov

Návrat do roku 2004. Odškodnenie za účasť na SNP - vláda určila, že zákon bude platiť len chvíľu aby sa neminulo veľa peňazí. Bolo treba zalepiť oči.

  • 15. dec 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 593x
  • 0
Novela zákona o lesoch a cyklistický paragraf v praxi

Matej Bórik

Novela zákona o lesoch a cyklistický paragraf v praxi

Vyšiel som si do lesa v pravú chvíľu a na najlepšie miesto, alebo ako sa lesnej stráži v očiach zablyslo.

  • 7. dec 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 237x
  • 9
Zápis do indexu - 1200 korún, nový termín skúšky 780

Matej Bórik

Zápis do indexu - 1200 korún, nový termín skúšky 780

Možno neskoro ale predsa, kalkulujem moje finančné straty počas externého štúdia na univerzite. A to chcú aby som im ešte aj platil? Zo zákona? A Z ČOHO?

  • 4. júl 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 013x
  • 63
Nepoučiteľný Orange - profesionál v mikro detailoch

Matej Bórik

Nepoučiteľný Orange - profesionál v mikro detailoch

Keď som chcel vidieť celé znenie reklamy, musel som sa brodiť snehom (i tak som to po pár metroch vzdal)

  • 27. jan 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 10 089x
  • 7
Poistné udalosti - za akých okolností sa prepláca škoda

Matej Bórik

Poistné udalosti - za akých okolností sa prepláca škoda

Kto má zaplatené nemal by mať dôvod na obavy, rozhoduje však miera zavinenia i špekulanti, ktorí nútia poisťovne čoraz sofistikovanejšie skúmať poistné udalosti - a to trvá a trvá...

  • 17. nov 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 516x
  • 5
Poučenie zákazníka pri nákupe tovaru - pozor na zľavy

Matej Bórik

Poučenie zákazníka pri nákupe tovaru - pozor na zľavy

Marketingové stratégie a súčasný stav predaja v maloobchode - problém tieňových zliav, postupov firiem pri tvorbe reklám a vlastnej propagácie versus podania na SOI.

  • 23. okt 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 767x
  • 10
SkryťZatvoriť reklamu