Zakázané reklamy.

Tieto reklamy ste určite v TV nevideli. Z dôvodu porušenia etického kódexu boli stiahnuté, prípadne vôbec neboli schválené do vysielania. Odpustili by ste tvorcom ich uverejnenie? (video v článku).

Písmo: A- | A+
Diskusia  (50)
Wonderbra - reklama na podprsenku rozhnevala ženy.
Wonderbra - reklama na podprsenku rozhnevala ženy. (zdroj: adsoftheworld.com)

Etický kódex reklamy existuje v rôznych zneniach v každej krajine. U nás ho vydáva Rada pre reklamu. Reklamou je všetko, čo spadá pod komerčnú komunikáciu - teda uverejnené dielo, ktorého cieľom je propagovať nejaký produkt či službu. Podstatou je, aby bola reklama pravdivá, čestná, slušná a viedla k spoločenskej zodpovednosti. Na našom trhu sa stretávame najmä s problémom pravdivosti reklamy. Fakty, ktoré sú zobrazené nie sú kompletné, niečo skrývajú, nezobrazujú reálny stav. Niekedy nájdeme v reklame aj porušovanie právnych noriem a predpisov, navádzanie, nepresné informovanie o konečnej sume a podobne.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prečo sa stretávame s týmito formami reklamy odporujúcimi kódexu? Je na to viacero dôvodov. Prílišná miera kreativity, subjektívna chuť zaujať, ľahkovážnosť, arogancia moci, erotika a podobne. Každá reklama prechádza schvaľovacím procesom priamo na marketingovom oddelení. Chcel by som vidieť jej autora, ako sa tvári, keď mu Rada pre reklamu jeho dielo stiahne. Bude mať výčitky, alebo sa len zasmeje a povie si, že dnes mu to proste nevyšlo? Podobne to bolo aj pri spote Ministerstva dopravy, o ktorom som písal. Reklamu museli prerobiť. Prejdime teda priamo k zakázanej reklame. Kto nechce mať výčitky svedomia, stres a nervy, nech to nepozerá. Prečo porušujú kódex snáď netreba vysvetľovať.

SkryťVypnúť reklamu

Linka dôvery / poisťovacia služba

Durex - reklama bola neskôr prerobená a uverejnená

Jazyková agentúra - učte sa anglicky !

IKEA - upracte si ! (dve reklamy)

Dodge - reklama na auto

Levis

Sunsilk

Tak čo, ktorú reklamu by ste do TV pustili?

Matej Bórik

Matej Bórik

Bloger 
  • Počet článkov:  150
  •  | 
  • Páči sa:  6x

Žijem v Martine a pracujem ako konzultant pre komunikačné stratégie a marketing v združení METRO, ktoré som založil v roku 2013. Našou misiou je poskytovať pomoc neziskovým organizáciám, iniciatívam a podnikateľom pri realizácii projektov. Zoznam autorových rubrík:  technikamarketingkomentáresci-fi ?svetprávovedavšeobecnesúkromnézakázané

Prémioví blogeri

Marcel Rebro

Marcel Rebro

141 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

50 článkov
INEKO

INEKO

117 článkov
Anna Brawne

Anna Brawne

103 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu