Kam s peniazmi z erotiky? No predsa deťom! Dražba Pirelli v Pravde.

V roku 2006 sa dražil kalendár Pirelli v aukcii Pravdy. Výťažok šiel pre deti z onkocentra. Doplnenie k článku blogerky Natálie Blahovej, ktorá písala o rovnakej dražbe v prospech združenia Úsmev ako dar v roku 2009. V roku 2006 mi v Pravde nepovolili publikovať tlačovú správu a cenzurovali meno, lebo som sa o dražbu zaujímal... Ako vidím, príbeh neskončil.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (109)

Natália Blahová písala dňa 17.12 na svojom blogu článok s názvom "Holé baby a ohrozené deti". Po jeho prečítaní som jednoducho musel otvorene reagovať a pripojiť aj moju skúsenosť s dianím okolo dražby kalendára Pirelli v roku 2006. Vtedy som ako koordinátor Občianskeho združenia Študentská rada stredných škôl v Žilinskom kraji riešil oficiálny podnet od žiakov z Martina. Išlo o morálnu otázku, či je správne aby sa peniaze získané týmto spôsobom (fotenie aktov) mali verejne používať na charitatívne účely. V Pravde prebiehala dražba kalendára Pirelli a výťažok šiel na detské onkocentrum v Bratislave. Je zrejmé, že na propagáciách týchto dražieb si Pravda dáva naozaj záležať a je z toho celkom dobré PR, dokonca je o tom aj článok na Wikipedii, ktorý niekto pravidelne aktualizuje.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dražba Pirelli - 2006. Ešte pred ukončením dražby som zavolal do Bratislavy, kde som sa rozprával s MUDr. Júliou Horákovou, vedúcou transplantačnej kliniky kostnej drene detskej FN. Mimo iného som sa pýtal, či rodičia a deti vedia z akých zdrojov sú prostriedky ktoré dostanú. Toto odmietla širšie komentovať a odvrkla že samozrejme že vedia a nevadí im to.

Morálka, hodnoty a núdza. Verím tomu, že ak ma niekto choré dieťa, prijme peniaze v krajnej núdzi od kohokoľvek. Ale toto je iná vec. Peniaze boli - len sa "nechceli" čerpať z tých správnych zdrojov, zrejme erotika vynáša lepšie a rýchlejšie. Na Slovensku charitatívne dražby nevynášajú tak ako v zahraničí (napríklad ktoré organizuje portál EBAY). Nemáme tu silné osobnosti a Slováci si zaplatia viac za erotiku alebo stretnutie s playmate ako za vydraženú tenisovú raketu. 

SkryťVypnúť reklamu

Kto je za tým: Nedalo mi to a ešte pred ukončením dražby som zavolal aj do Pravdy. Posunuli ma k nejakému zrejme vedúcemu oddelenia - Jan Josef Kubíček, v súčasnosti multimediálny riaditeľ v Pravde. Z jeho strany padlo, že to je z morálneho hľadiska v poriadku a v podstate o nič nejde. Na otázku, prečo nerobia aukcie na predmety známych osobností (napríklad hokejistov, tenistov a pod.) odpovedal že to až tak nevynáša. Že do toho sa nezapojí toľko ľudí a podobne. Technicky mal pravdu.

Som neprajník. Hneď po ukončení dražby vyšiel článok o neprajníkoch, kde pán Kubíček nielen neuviedol všetky fakty, ale aj odmietol zverejniť moje meno - napísal, že som neznámy pán. Prečo? Oficiálne vyhlásenie ani odo mňa nevzal tak tam chýbalo. Cieľom vyhlásenia bolo vytvoriť verejnú diskusiu, či tento spôsob získavania prostriedkov, a teda podporovanie tvorby, je v poriadku. Pirelli je kalendár s erotickými aktami (pre niekoho vysokej hodnoty, niekto povie že to je zbytočné alebo lacné). Otázka je, či združenia a nadácie nevedia získať peniaze inak ako dražbou tohto kalendára. A najmä či sa musia týmto spôsobom zviditeľňovať.

SkryťVypnúť reklamu

V roku 2006 vyhral dražbu Marián Kirth. Zaujímavosťou je, že pán Marián si neželal byť v roku 2006 menovaný, ale v roku 2007 uviedli celé jeho meno v článku o novej dražbe. Citujem Pravdu, 2006: "Na charitu prispievam často, nezapojil by som sa aukcie, pokiaľ by som si myslel, že by peniaze mohli byť zneužité. Viem však, že v tomto prípade to nehrozí a tak som sa na nej zúčastnil, prezradil pán Marián, ktorý zároveň požiadal, aby jeho priezvisko nebolo ďalej prezentované v médiách. " Citujem Pravdu, 2007: "Do finále šiel Marián Kirth - vlaňajší víťaz dražby a Beáta Ondušková, ktorá napokon kalendár ponukou 277 777 aj získala."

SkryťVypnúť reklamu

Teoretická úvaha: Neviem kto je pán Kirth, ale jeho menovec v tých rokoch figuroval v spoločnosti Tabakoland, kde predávajú cigarety. Fajčenie spôsobuje rakovinu, tak prečo neprispieť na jej liečbu do onkocentra. Kúpiť kalendár 13x po sebe si nemôže dovoliť hocikto.

Dražby Pirelli sa konajú v blízkosti Vianoc, veď treba zahrať na city. Pre deti, na onkológiu, za dobrú vec. Ale za aké a koho peniaze ? Pochopil by som, keby to bolo v krajnej núdzi. Ale peniaze sú aj budú a Úsmev ako dar ich má neúrekom, nepotrebuje trocháriť so ziskom z Pirelli. Treba len deťom kalendár povesiť na stenu a povedať im: vidíte za toto sme kúpili nové prístroje.

Matej Bórik

Matej Bórik

Bloger 
  • Počet článkov:  150
  •  | 
  • Páči sa:  6x

Žijem v Martine a pracujem ako konzultant pre komunikačné stratégie a marketing v združení METRO, ktoré som založil v roku 2013. Našou misiou je poskytovať pomoc neziskovým organizáciám, iniciatívam a podnikateľom pri realizácii projektov. Zoznam autorových rubrík:  technikamarketingkomentáresci-fi ?svetprávovedavšeobecnesúkromnézakázané

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

35 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Anna Brawne

Anna Brawne

105 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

767 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

92 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu