Väčšina mojich známych má Orange - tak to ma teší, v mojom prípade ste sa trafili. Ako to len tí kolegovia z marketingu mohli vedieť?
Priznám sa, že reklamné spoty nesledujem.
Stane sa, že niečo započujem ale to sú len "lietajúce" informácie - jedným uchom dnu... Starkej sa nepozdáva mobil, dozvedela sa z reklamy o SUPER :)) paušále 9Sk. To musí byť fakt super na dva roky za 9. Nový mobil za korunu a keď nevoláte, neprevoláte - si myslí dokonale mediálne vycvičený občan.
Potreboval som vypnúť - v noci totiž zásadne nerozoberám a už vonkoncom neriešim právne otázky o legitimite či legalite reklamy a marketingových stratégií... no starká je človek neodbytný, hlavne po televíznych novinách a reklame, ktorá v tom vysielačom čase otravuje najviac občanov. Veď hej, každý si potrebuje zarobiť aj taký Orange - veď treba aj na tepláky zamestnancom, nie?
Ráno cestou do práce som si všimol pomerne nový reklamný pútač (ono je to fakt pútač, ale ja by som to nazval skôr nútič) za ním je úsek častých dopravných nehôd - stačí sa zahľadieť viac ako sekundu a už si nevšimnete, že auto pred vami spomalilo, stojí v strede cesty a čaká na odbočenie. Čo to chcela starká? Rozospatým okom sledujem ohromujúci nápis SUPER :)) - je jasné že v malých písmenkách sa skrýva pointa.
Zo vzdialenosti 10 metrov nevidím

Skúšam šťastie a stále nevidím ani z piatich metrov. Zachytávam obraz na moje digitálne oko. Spomínam si na zákon o reklame a etický kódex reklamy, ktorý je v tomto prípade dodržaný - avšak len pre jednu osobu. Pre chlapíka, ktorý ten leták vylepil a videl ho z pol metra :)) Stále nechápem ako to ten vodič môže vidieť. Sliepňa na tie písmená a každý X-tý sa vybúra na najbližšej odbočke. Ale môže mať mobil za korunu, to je benefit, čo?

Starká má starý televízor...
Rozmýšľam, že si kúpime nejaký LCD, ktovie či tam budú tie písmenká väčšie - predsalen novšia technika :)) Ešteže je internet - vysvetľuje starká. Tuto čítaj tieto štyri riadky, na ostatné sa vybodni.
"Aktiváciou kreditného Paušálu 9 Sk sa zaväzujete počas dobyviazanosti (24 mesiacov) využiť vybrané telekomunikačné službyspoločnosti Orange Slovensko v minimálnej výške 4000 Sk bez DPH.Platnosť Paušálu 9 Sk je 24 mesiacov. Po tejto dobe bude Paušál 9 Skautomaticky zmenený na kreditný Paušál 199 Sk alebo iný ekvivalentnýpaušál. Ponuka platí do 23. februára 2007."
Jáj tak to nie... to si neaktivujem
Nemať internet, reklamný nútič alebo tv s funkciou zamrznutia obrazu, tak sa starká vyberie do mesta a v tomto perfektvnom chladivom počasí ju pracovník služieb zákazníkom schladí ešte viac...
Existujú tri alternatívy riešenia problému :
Doplňujúci text k reklame v TV prečítať (ako to majú v zahraničí) alebo ho tam nedávať a robiť konečné ceny. Prípadne prostredníctvom zákona obmedziť takého konanie - pokuty ekvivalentné veľkosti zisku spoločnosti (napríklad 100 miliónov pri opakovanom porušení), pokuta sa stane príjmom štátneho rozpočtu.
Zákon o reklame 147/2001, § 3 :
(5) Reklama musí spĺňať požiadavky na verejné rečové prejavy, dodržiavať zásady jazykovej kultúry...
- ten kto robil legislatívu prípadne akýkoľvek odborník, nech mi vysvetlí, či rečový prejav, ktorý je podaný rýchlo a človek ho nestihne ani registrovať spĺňa požiadavku zákona? Ja som veru tie mikro písmenká v tv reklame prečítať nestihol... a netýka sa to len reklamy Orange-u. Keby bol namiesto reklamného nútiča človek, musel by som pri ňom stáť pol metra a kričať "čo vravíte? nepočujem..."
Páni v parlamente, doplňte do bodu 5 "na verejné rečové a písomné prejavy"