Hlavný ťah zo Žiliny do Popradu, prechádzajúci popri Vrútkach je pre mnoho vodičov z okolia postrachom. Nielen križovatka, ktorej príbeh rozprávajú tieto fotografie, ale aj všetky ostatné spojovacie cesty v oblasti Vrútok na tento hlavný ťah sú pri súčasnej hustote premávky nebezpečné.
Ide presne o štyri veľké križovatky. Prvá neposkytuje vodičovi žiadny rozhľad a musí sa spoľahnúť na zrkadlá - v zime zasnežené, ráno zarosené, v lete oslnené... Jednoducho miesto ako stvorené na dopravnú nehodu. Križovatka je v tvare T a nieje prehľadná. Nehovoriac o tom, že tade chodí aj mestská doprava a nachádza sa tam autobusová zástavka bez oficiálneho prechodu pre chodcov.


Na tejto križovatke nieje miesto pre odbočovací pruh, vneprehľadnej tiahlej zákrute sú nehody a kritické situácie na dennomporiadku. Vodič Audi (v strede) by rád odbočil. Ďalší ho obiehajú takmer po chodníku, keď sa tade rúti kamión je to celkom fuška. Zrkadlá sú síce fajn pomôcka ale pre prichádzajúceho vodiča Favorita a Forda zhora zbytočné. Sú oslnené a nič v nich nevidno.
Pri príchode na druhú križovatku (na obrázku smer na Poprad) sú vodiči upozornení na prechod neskoro. Priľahlé parkovisko kamionistov je niekedy tak naplnené, že na nástupný ostrovček prechodu ani nevidno. Taktiež je v okolí mnoho rušivých prvkov - reklamy, bannery, odbočky...

Táto pomerne veľká križovatka ponúka síce rozhľad väčší, no jediný zle naprojektovaný odbočovací pruh smerom od Žiliny (prakticky tam nieje žiadny) môže pokaziť dovolenku, prázdniny, život...

Prechod je označený bežne a pritom nehody sú tam časté. Šmyky na ceste ani nepočítam. V noci nieje miesto dobre osvetlené. Pri súčasnej hustote dopravy je chodec postavený pred ťažké rozhodnutia.

Vodič Volkswagenu nieje domáci. Tí sa stavajú viac do križovatky. Kamión len tak tak obieha auto zprava. Odbočovací pruh tam neexistuje a miesta je málo. Na tomto mieste zahynulo už veľa ľudí. Najčastejší typ smrteľnej nehody je náraz zozadu a auto potlačilo do protismeru, kde sa stretlo s protiidúcimi vozidlami. Policajt na fotografii si taktiež drží odstup od cesty. Niesom si istý či má dobrý rozhľad na ľavú stranu. Ľudia stávajú bližšie a počas hustej premávky sa snažia prešmyknúť - ďalší typ nehody.
Možností riešenia dopravnej situácie je viac, bola o tom nejedna diskusia. Ja som navrhoval zvýrazniť dopravné značenie, zvýšenie osvetlenia, možnosť pridať elektronické upozornenie na prechod pre chodcov, upraviť a rozšíriť odbočovací pruh, vytvoriť podchod... Nič nezaujalo. Od vtedy prešlo mnoho mesiacov a zomreli tam ďalší ľudia.