Začal s tým vlastne Mareš. Ten mimoriadne bohatý a nepochybne aj úspešný moderátor. Pri pohľade na Mareša v hovädzom obleku som sa neubránil úvahe čo bude nasledovať nabudúce. Že by hovädo v Marešovom obleku? Alebo nejaká iná variácia svätej trojice oblek, hovädo a Mareš? Verím, že kreatívci komerčnej televízie túto hádanku čoskoro vyluštia tak aby reporty z ich peoplemetrov čo posielajú do centrály CME obsahovali veselšie čísla.
A snažia sa aj na inom fronte. Dnes som pristihol svoju dcéru ako sleduje novú reláciu s názvom 4 svadby. Pointa je prostá. Štyri nevesty súťažia o svadobnú cestu. Tak chodia jedna druhej na svadobnú hostinu a snažia sa presvedčiť, že ich svadba je tá najlepšia. To je teória. Prax je ale taká, že netreba ukázať že moja svadba je lepšia ale stačí ukázať že tvoja je horšia. Takže v zostrihoch relácie jedna nevesta na druhú viac či menej kydajú. Namiesto peknej spomienky na svadbu na súkromnom rodinnom videu sa tak môže každá nevesta so zvyškom národa podeliť o to ako na ňu brýzgajú „kamarátky", ktoré si pozvala na hostinu. Je fascinujúce čo sú ľudia schopní urobiť pre to aby im niekto preplatil svadbu či svadobnú cestu.
Kde sú tie časy keď vysielanie televízie niekto cenzúroval? Som zhrozený z toho, že finančný tlak na sledovanosť nemá v televízii žiadnu protiváhu. Neexistzuje nič a nikto čo by chránil vkusnosť vysielania či posudzoval nebezpečnosť zlého vplyvu. Dramaturgovia sú na výplatnej listine televízie a správajú sa podľa toho. A ak aj nejaká rada pre vysielanie nájde pochybenie vždy je lacnejšie zaplatiť pokutu ako nechať koláč konkurencii. A tak keď už budeme doma pri televízii všetci bezvládne zvracať bude lacnejšie zaplatiť nám papierové vrecúška, čierne uhlie a upratovacie služby. Skrátka keď sa pri pozeraní televízie pozvraciate zavoláte na číslo čo bude na obrazovke dole v titulkoch alebo teletexte a odzvratkovacia čata príde a všetko Vám uprace. Televízia tieto náklady premietne do ceny reklamného času a výrobcovia bežných aj iných pracích páškov to radi zaplatia. A možno pri kúpe nového TV dostaneme zadarmo aj jedno balenie pracieho prášku na prípadné odzvratkovanie odevov. Ale nemyslím, že pri tom ušetríme lebo v takom prípade budeme okrem recyklačného polatku pri kúpe TV platiť aj odzvratkovací poplatok. A možno potom príde nejaká firma a okrem peoplemetrov čo merajú to čo pozeráme zavedie aj zvratkometre aby zmerala z pozerania čoho už zvraciame. A keď sa metzóda zvratkov udomácni tie lepšie televízie sa tým konečne začnú zaoberať a zriadia si interné inšpekčné oddelenie s názvom oddelenie analýzy zvratkov televíznej produkcie. Je ale jasné, že bez generálneho celonárodného zvracania sa nič v ponuke televízií nezlepší. Možno to dokonca bude musieť byť koprodukčné zvracanie. Napríklad by sa to mohlo volať česko-slovenské super zvracanie. Ale to je len taký nápad.