stv sa začala

Nie nenechajte sa oklamať názvom tohto článku. Nejde o žiadny preklep vo vzťahu k našej verejnoprávnej televízii. Ide jednoducho iba o skratku troch slov „Studená Televízna Vojna". Presne tá sa práve v týchto dňoch začína na obrazovkách najznámejších slovenských a českých televíznych staníc.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

Nie že by som nemal rád šou tohto typu ale po týždňoch jedenia chleba s lekvárom na základnej škole som niekoľko ďalších radšej nedesiatoval. Priznám sa, rozum mi ostáva stáť nad tým, že hoci ide o mimoriadne vydarený formát, nedokážu komerčné televízie za tie roky prísť s niečím novým. Niekoľko sérií speváckej súťaže a potom súťaž v ktorej najpravdepodobnejšie aj tak vyhrá spevák alebo tanečník. Prečo? Lebo je pre neho najľahšie počas niekoľkých finálových večerov meniť repertoár. Nuž hltač mečov môže meniť akurát rukoväte, ktoré z neho ostanú trčať na konci, takže je zľahka v nevýhode.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Poviete si , veď oni predsa majú „peoplemetre" a tie jasne ukazujú čo ľudia sledujú. No lenže s prieskumom sledovanosti programov, je to ako s prieskumom trhu za „totáča". Vtedy sa vyrábal iba jeden druh chleba a keby ste si spravili prieskum trhu, s úžasom by ste zistili , že všetci jedia práve ten. Na ÚV KSČ vtedy asi mesačne chodievalo hlásenie typu: „iný chleba netreba, všetci jedia ten čo pečieme. Sťažujú sa iba disidenti v službách hnijúceho kapitalizmu , s cieľom rozvracať stabilitu našej rozkvitajúcej vlasti.". Inak povedané, ak by som mal doma peoplemeter, tiež by mi bežal jeden z programov, ktoré sú aktuálne v ponuke. O tom čo by som si ale rád pozrel a nikto to práve nevysiela, peoplemeter informáciu nemá.

SkryťVypnúť reklamu

Naviac, ma až do bezvedomia vytáča ako sa aktuálne štvorica top televízií v „našich jazykoch" začala predháňať. Pre zvýšenie sily vytvorili „cross-moravské" dvojice a podaril sa im kúsok nevídaný. Zo známeho formátu dokázali dostať do jednej krajiny v tom istom čase hneď dve vydania. Pomenili názov a hurá na to. V jednej verzii si pozriete trojčlennú porotu a moderátorskú dvojicu. V tej druhej moderátorské eso osamote a k nemu štvoricu porotcov.

A časové súvislosti? Za roky konzumácie produktov televízneho trhu sme si už zvykli, že podľa teletextu si hodinky nastavovať nemáme , pretože o 20:00 ešte len začína reklama. Nedeľnajší večer ale vojnu zahájil už o 19:50 útokom jednej z dvojíc. To je v poriadku. Na bojisku to tak býva, že tí čo útočia sa rozbehnú trochu skôr ako tí na druhej strane. Rozdiel desať minút sa vo vojne dá akceptovať. Keby jedna strana bojovala v pondelok a druhá v stredu bola by to čudná vojna. Som teda presvedčený, že sa budú stretávať nie len v priestore ale aj čase. A tak sa môžeme tešiť na „synchronizované reklamy" keď si počas prestávky ma „bežný prací prášok" v jednom tábore ani náhodou nepozriete talentovaného tanečníka v druhom tábore. Žiaľ za reklamu, ktorú nikto nevidí sa skrátka neplatí. A ak ste mali pocit, že v tejto vojne ide o diváka tak sa obávam, že „nie ste v obraze".

SkryťVypnúť reklamu

Ale články vraj treba končiť s optimizmom. Tak Vám teda želám , aby ste mali talent na sledovanie televízie. Odhadujem, že takmer do Vianoc sa Vám to môže hodiť.

Boris Rybár

Boris Rybár

Bloger 
  • Počet článkov:  53
  •  | 
  • Páči sa:  1x

IT manažér, ktorý rád píše :). Som autorom knihy KOMPARZISTI - Epizóda I. Josh Parker a knihy Swingers párty alebo Stredná kríza veku, ktorá príde na pulty na jar 2014. Viac sa môžete dozvedieť na http://www.braintertainment.info Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Marian Nanias

Marian Nanias

274 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

91 článkov
Pavel Macko

Pavel Macko

189 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu