Železničné absurditky

Železnice sú veľký kolos. Železničiari na Slovensku pracujú v troch rôznych firmách. Spolu ich je obrovský počet. Majú mnoho riaditeľov, námestníkov, vedúcich úsekov a členov predstavenstva. Všetci sú štátnymi zamestnancami, preto tam dochádza k mnohým absurditám. O niektorých z nich som sa rozhodol napísať.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)
Modrý šíp v Telgárte
Modrý šíp v Telgárte 

Ak máte aspoň hmlistú predstavu o organizačnej štruktúre železníc, tak viete, že na Slovensku existujú tri firmy, ktoré vznikli postupnou transformáciou jedného podniku. Na Slovensku máme teda ŽSR , ZSSK - železničnú spoločnosť a ZSSK CARGO . Každá z nich má generálneho riaditeľa a tí majú pod sebou rozvetvené systémy podriadených. Keby ste skúsili spočítať vedúcich alebo riadiacich pracovníkov, veľmi skoro by vás to prestalo baviť, pretože ich počet je z laického hľadiska zbytočne vysoký.

V tomto článku chcem ale písať o drobných absurditkách, s ktorými sa stretávam ako cestujúci denne. Prvou absurditkou sú čipové karty ISIC pre študentov. Tie sú síce v poriadku, ale ich platnosť sa dá overiť len elektronicky pomocou prístroja, ktorý majú sprievodcovia a vlakvedúci vo vlakoch. Na týchto prístrojoch však batéria nevydrží dlho, ak prístroj používajú tak často ako treba. Preto sprievodcovia ak chcú aby im batéria vydržala celú službu musia ju šetriť a teda môžu kontrolovať študentov a platnosť ich kariet len výnimočne. Namiesto toho kartičky skontrolujú len vizuálne, avšak tak zistia len školu, ktorú daný študent navštevuje. Miesto bydliska na karte uvedené nie je, a tak študenti môžu zľavu zneužiť a cestovať kamkoľvek z miesta štúdia alebo do miesta štúdia.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ďalšou absurditkou sú IC-vozne na prepravu invalidov na vozíku. Majú síce zariadenie, ktoré dokáže zdvihnúť človeka na vozíku, ale jedno také vyzdvihnutie trvá približne 5 minút. IC vlaky však majú v staniciach pobyt sotva dve minúty. Sprievodcovia teda toto zariadenie nepoužívajú, namiesto toho ho vytiahnu hore ručne. No, ale hlavne, že máme vozne na prepravu invalidov.

Takýchto a podobných absurdít a absurditiek je na železnici oveľa viac, ale o nich až v ďalšom článku.

Braňo Švec

Braňo Švec

Bloger 
  • Počet článkov:  43
  •  | 
  • Páči sa:  6x

Popradčan. Riaditeľ jazykovej školy, jazykový kouč a lektor angličtiny. Prekladateľ, turistický sprievodca a cestovateľ. Hokejový fanúšik, hobby hráč, nadšenec železníc a všetkých druhov cestovania. Viac informácií o mne na webe Jazykovej školy TARGET a projektu pre deti LEGÁREŇ. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáCestovanieŠkolstvo a vzdelávanieŠportSúkromné

Prémioví blogeri

Karol Galek

Karol Galek

116 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

92 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Marian Nanias

Marian Nanias

275 článkov
INESS

INESS

109 článkov
Lucia Nicholsonová

Lucia Nicholsonová

207 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu