reklama

Linky emhádé jazdia iba podľa odhadu?

Nedávno som sa dočítala zaujímavú informáciu. Podľa nej chce hlavné mesto Bratislava získať tzv. plán dopravnej obslužnosti v rámci mestskej hromadnej dopravy. Teda čosi, na základe čoho asi bude vedieť, teda hlavne dopravný podnik, kedy a kadiaľ majú naše emháďácke spoje jazdiť. Tú charakteristiku som si samozrejme zjednodušila.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Keď som nahliadla do návrhu, čo všetko má ten plán obsahovať, bolo tam napríklad aj toto: „stanovenie nových trás liniek, intenzity spojov na nich, potrebnej hodinovej prepravnej kapacity v súvislosti s očakávanými prepravnými požiadavkami v maximálne zaťažených úsekov vo všetkých prevádzkových obdobiach. Pre správne stanovenie uvedených prevádzkových parametrov je nevyhnutné minimálne poznať objemy a smerovanie cestujúcich v území, zaťaženie jestvujúcich liniek, časové rozloženie využívania liniek v konkrétnom prepravnom smere."

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Toľko z materiálu a teraz moje, hádam legitímne otázky: A doteraz sa jazdilo podľa čoho? A dnes, sa jazdí podľa čoho? Ja som si vždy (asi naivne) myslela, že Bratislava, teda lepšie povedané asi dopravný podnik, musí predsa vedieť kadiaľ nás má voziť, v akom čase a ako často. Veď kto iný ako tento podnik, má mať neustály prehľad o tom, čo sa v meste deje? Teda myslím v doprave, samozrejme. Veď tá akciovka, ktorá je mimochodom celá mestská, sa asi ničím iným nezaoberá a nič iné nemá na starosti, ako nás dobre voziť podľa toho, ako to potrebujeme. A zato im aj platíme, samozrejme.

Preto ma, priznám sa, nemilo prekvapilo, že mesto ide dávať ďalšie desaťtisíce a možno aj viac našich euráčov nato, aby niekto dopravnému podniku povedal a ukázal a poradil, ako to má byť celé zorganizované. Napríklad že linka XY nemá chodiť tadiaľ ale inokade a že doteraz ste to mali zle, lebo ste si nevšimli, že cez deň v nej máte málo ľudí a večer tiež? Alebo, že v tejto linke vám jazdí veľmi veľa ľudí? Alebo že táto linka chodí moc nahusto, a to je to zbytočné... Tak toto im má ten drahý prieskum povedať? Podľa mňa aj obyčajný sedliacky rozum vie, že tieto veci by mali v dopravnom podniku vedieť. Ak to nevedia, je to podľa mňa prinajmenšom zvláštne, ak nie smutné. Veď kto iný najlepšie, ak nie napríklad vodiči môžu vedieť koho vezú a kedy. Alebo si môžu urobiť prieskum. Či už jednorázový, alebo opakovaný, alebo povedzme permanentný.... No a majú to! Alebo to vidím veľmi zjednodušene a všetko je treba vidieť zložito a komplikovane?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď si ale zoberieme fakt, že hlavné mesto si dopravu, teda tie ich tzv. výkony objednáva a je objednávateľom, malo by najmä ono vedieť čo chce, koľko toho chce, kedy to chce a s čím to chce (akými vozidlami). Takže, čo potrebujeme my, cestujúci a platiči daní, by mali vedieť naši zvolení zástupcovia a vedenie mesta.... No ale tí sa asi väčšinou vozia autami a tak ktovie, či vôbec vedia ako vyzerá električka zvnútra....Ale to už je asi iná pesnička...

A záverom ešte jedna poznámka. Nedávno som čítala, že bratislavské mestské časti dali mestu požiadavky ohľadom zmien v emhádé. Mesto ich samo nato vyzvalo. No a údajne zbytočne, pretože na zmeny nie sú peniaze. No ale že tie žiadosti sa môžu vraj zohľadniť v novom pláne tej dopravnej obslužnosti. Len či medzitým už tie požiadavky mestských častí nezostarnú, kým niekto „zistí" ako to s našimi linkami vlastne má byť. Veď vývoj ide predsa rýchlo dopredu....

Jana Brychova

Jana Brychova

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som žena dnešného sveta. Plná túžob nefungujúce veci spraviť fungujúcimi. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu