
Je to príbeh francúzskeho Araba (Jamel Debbouze), notorického klamára, podvodníka, temer zbytočnej existencie.
V zúfalstve a na úteku pred veriteľom chce skočiť z mosta do čiernej Seiny. V okamihu, keď zbadá krásku (Rie Rassmusen), majúcu podobný úmysel, vrhne sa do vody, aby ju zachránil. Začína sa zvláštne spolužitie dvoch úplne rozdielnych ľudí. On je drobný, zošúverený a zanedbaný chlapík s výzorom houmlesáka, ona, vysoká štíhla plavovláska s imidžom lepšej prostitútky (mimoriadne atraktívna dáma, táto dánska herečka či modelka?). Od tej chvíle sú nerozluční.
Spoločne putujú najkrajšími štvrťami Paríža, kde nad nimi bdie všadeprítomná Eiffelova veža. V noci trblietavá, ako vianočný stromček v starom čiernobielom filme.
Obával som sa lascívností pri scénach predajného sexu, ale Besson obišiel jej úskalia s eleganciou, na ktorú sme u neho privykli a v závere ponúkol prekvapujúce vysvetlenie: ako to vlastne bolo s predajom tela hlavnej ženskej postavy?
Z nežnej a krutej Angely (poznámka pre nezasvätených a neskúsených ctiteľov krásneho pohlavia: táto kombinácia sa nevylučuje) sa vykľuje anjel z neba, zoslaný Bohom pre záchranu mladého Andrého. Podrobuje ho psychoanalýze tak úspešne, že vyliečený podvodník podľahne citom, ktoré sú pre radosť divákov, najmä tých pôvabnejších, opätované.
Film nepatrí k najlepším snímkam, aké som mal možnosť vidieť. Napriek tomu je príjemným, uvoľňujúcim zážitkom. Je dielom, ktoré dokáže spôsobiť okamihy katarzie a potešiť ubolenú dušu zmäteného a "strateného" človeka týchto čias... A o to asi išlo. O nič viac a o nič menej. Je čiernobiely, vo francúzskom originálnom znení s českými titulkami. Hrajú ho v bratislavskom Auparku o 19.40 v kinosále č. 3. Lístky stáli cca 120 Sk.