Nikto nebude spochybňovať prínos parkovacej politiky, systému PAAS ani potrebu regulácie parkovania. O tom tento príspevok ani nebude. Každý systém však má svoje muchy, najmä keď sa robí od stola a keď sa nevypočujú obyvatelia. Toto je presne ten prípad.
Na Kramároch sa plánuje zavádzať PAAS a podľa návrhu POD (projekt organizácie dopravy) sa cez náš slepý Kramársky most, ktorý spája Vlársku ul. s ulicou Na Revíne navrhuje obojsmerná premávka na malom a nebezpečnom úseku, veď posúďte sami:


Pochopiteľne u obyvateľov dotknutej lokality vzbudil tento návrh záujem a POD PAASu aj pripomienkovali. Zároveň sa ozvali aj starostovi s prosbou o pomoc a intervenciu v tejto veci.
Žiaľ, nepochodili...
Čo chcú obyvatelia?
Obyvatelia sa začali organizovať a založili iniciatívu Stop Tranzitu na Vlárskej!, ktorú môžete podporiť tu: https://www.stoptranzitunavlarskej.sk/
Celý kameň úrazu je v tom, že očividne sa nikto pri príprave POD nebol fyzicky pozrieť na toto miesto. Každému príčetnému človeku by bolo totižto okamžite jasné, že zlegalizovanie tejto spojnice na obojsmernú premávku je nie len príťaž pre obyvateľov, je to aj nebezpečné a najmä v rozpore s trendom upokojovania dopravy na sídliskách a v zastavaných oblastiach. Zákruta od Vlárskej je strmá a neprehľadná a človek, ktorý v tejto lokalite nebýva a nepozná ju, nevie ako má prispôsobiť jazdu.
Pri online prerokovaní zavádzania tejto zóny do PAASu, padla viac krát otázka, či bola realizovaná dopravná štúdia. Odpoveď nebola konkrétna, ale len čiastočná a dá sa predpokladať, že dopravná štúdia zrealizovaná nebola (áno, rozumieme, že je to drahé, ale odpovedať nestojí nič).
Tu je odpoveď:

Nehovoriac o tom, že v súčasnosti google maps vzhľadom na aktuálny zákaz tranzitu cez túto ulicu ani neponúkne túto cestu ako skratku. Akonáhle sa toto zmení na obojsmernú premávku, google pri ďalšej aktualizácii ponúkne túto spojnicu ako najrýchlejšiu skratku cez navigáciu.
Obyvatelia sa ozvali aj pánovi starostovi Čupkovi a podľa ich slov sa nestretli s pochopením, ale odpoveďou, že "ľudia mu volali a chcú tadiaľ chodiť do nákupného centra".
Otázka je, či to boli ľudia, ktorí aj na tej ulici bývajú...
A tu sa začína absurdnosť celého tohto príbehu.
Žiadny starosta ani volený zástupca občanov nemá taký komfort ako súčasný starosta Matúš Čupka hneď v dvoch rovinách.
Je súčasťou primátorovho bližšieho teamu, bol zvolený za rovnakú stranu resp. s podporou primátorovho teamu, čo vnímam ako veľkú dôveru. Tým pádom mám za to, že má k primátorovi bližšie a vie presadzovať ľahšie záujmy Novomešťanov.
Za 10 rokov čo pracujem a pohybujem sa v samospráve, je toto prvý krát, čo vidím, že ľudia starostu neotravujú s tým, že niečo chcú, ale že nechcú aby sa niečo robilo.
Ľudia len chcú zachovať súčasný stav. Nechcú ani nové dopravné značenie. Nechcú nič. Keď nechcú nič, nič to ani nestojí. Keď obyvatelia nechcú nič a starosta im vyhovie, je dobrým starostom a dokonca bez práce, akejkoľvek námahy a zadarmo.
Verím, že obyvatelia dotknutej lokality, tejto ulice nakoniec zvíťazia a na úrade v Novom Meste zvíťazí zdravý rozum (keďže to nestojí nič) a starosta využije svoju pozíciu a dosah na hlavné mesto a podporí obyvateľov v tom čo chcú (nič nemeniť).
Ak sa toto neudeje na tejto malej ulici, ktovie ktorá ulica v Novom Meste si to odnesie ďalšia...